Hoe maak ik een iglo?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 683

Hoe maak ik een iglo?

Ik wil graag een iglo gaan maken met dit weer. Weet iemand hoe ja dat het beste kunt doen? En heb je daar een bouwvergunning voor nodig? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Hoe maak ik een iglo?

Een iglo is gemaakt van ijsblokken... dus je moet eerst ergens ijs van minstens een halve meter dik vinden :shock: En een grote zaag.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Hoe maak ik een iglo?

Een iglo is gemaakt van ijsblokken... dus je moet eerst ergens ijs van minstens een halve meter dik vinden :shock: En een grote zaag.
Dat is een echte iglo, dat zal Vortex niet bedoelen. Toch, Vortex?
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Berichten: 683

Re: Hoe maak ik een iglo?

Ik bedoel gewoon iets van sneeuw waar twee of meer mensen (plus een tv) niet te krap in kunnen gaan zitten, en wat niet instort. :shock:
Een iglo is gemaakt van ijsblokken... dus je moet eerst ergens ijs van minstens een halve meter dik vinden.
Ik zat te denken aan houten mal waarin ik sneeuw kan samenperson tot een blok. Zou het zo haalbaar kunnen zijn?
En een grote zaag.
Ik denk eerder aan een grote sneeuwschuiver.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Hoe maak ik een iglo?

lijkt me in theorie wel kunnen. Ik zou alleen wel oppassen dat je dak niet instort. zou nogal slordig zijn.

Je kan beter de binnenkant bekleden met hout om voor extra stevigheid te zorgen. En de sneeuw dan puur als buitenste laag te gebruiken.

kost je misschien iets meer werk, maar is wel zo veilig.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Hoe maak ik een iglo?

Sneeuw samenpersen zou ook wel kunnen ja.. als je het hard genoeg doet krijg je toch ook weer ijs :shock: Ik zou eerst en bouwtekening maken, en kijken hoe groot je de blokken maximaal kan maken. Dan uit je tekening berekenen welke vorm de blokken moeten hebben (enigzins rond). Als het blok alleen vierkant kan zijn... hmm... misschien sneeuw gebruiken als een soort cement??

Oja, en water over het resultaat gieten, zodat alles goed aan elkaar vriest.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Berichten: 16

Re: Hoe maak ik een iglo?

En heb je daar een bouwvergunning voor nodig?   :shock:
nee alleen als je een blijvend iets wilt bouwen

Berichten: 6

Re: Hoe maak ik een iglo?

hey vortex

Is het je om die iglo te bouwen of heb je op ons gewacht. Want nu ligt er geen sneeuw meer. En moet je naar een indoor skihal gaan om onze ideeen te testen :shock:

Reageer