Springen naar inhoud

Koud weer

• Log in om te kunnen reageren

Cleopatra

Cleopatra

• >100 berichten
  • 219 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2005 - 14:07

Hey,

ik vroeg me het volgende af....
Hoe komt het dat eskimo's beter tegen de koude kunnen dan ons bijvoorbeeld, en dat spanjaarden beter tegen de warmte kunnen ??
Ik had een discussie met mijn zusje hierover....
Greetzz
Cleopatra

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Hallo1979

Hallo1979

• >1k berichten
  • 1172 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 maart 2005 - 14:21

ik denk dat het een kwestie van gewenning is. Als je een spanjaard op de noordpool opvoed, dan zal hij spanje zelf te heet vinden denk ik
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent
the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8251 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 maart 2005 - 15:00

gewenning en genetisch.

in afrika zijn mensen over het algemeen ranker dan in nederland of op de noordpool

inuÔt (eskimo is een scheldwoord= 'gij die rauw vlees eet') hebben ook meer bloedvaatjes door hun gezicht lopen dan andere mensen zo hebben ze het lang niet zo koud in hun gezicht dan andere mensen.
"Meep meep meep." Beaker

Cassanne

Cassanne

• >1k berichten
  • 1349 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 maart 2005 - 15:32

Inuit zijn ook genetisch aangepast aan hun vitamine-arme dieet (alleen in de zomer wat besjes, verder alleen vlees en vis), een niet-inuit zou daar lang niet zo gezond onder blijven.

Ik heb trouwens een keer in het volkenkundig museum gelezen dat inuit-vrouwen en meisjes traditioneel 's zomers in korte broek lopen...
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Cleopatra

Cleopatra

• >100 berichten
  • 219 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2005 - 18:32

als ge zegt gewenning, hoe lang duurt het dan ongeveer ?? :shock: ale ik moet het natuurlijk niet precies weten, maar duurt het 10 jaar of enkele maanden ??

thnx voor de andere antwoorden alleszins!!!

Cleopatra

Math

Math

• >1k berichten
  • 1460 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 maart 2005 - 18:33

als ge zegt gewenning, hoe lang duurt het dan ongeveer ??  :shock:  ale ik moet het natuurlijk niet precies weten, maar duurt het 10 jaar of enkele maanden ??

thnx voor de andere antwoorden alleszins!!!

Cleopatra

Zeker niet enkele maanden lijkt me, en ik vraag me af ůf het Łberhaupts wel "snel" gaat. Misschien gaan er wel generaties overheen!
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Kluizenaar

Kluizenaar

• >100 berichten
  • 124 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2005 - 12:14

ik denk dat het een kwestie van gewenning is. Als je een spanjaard op de noordpool opvoed, dan zal hij spanje zelf te heet vinden denk ik

Niet alleen een kwestie van gewenning, het lichaam van Eskimo's is ook beter aangepast aan de kou. Ze hebben meer vet en een gedrongen lichaamsbouw, waardoor ze trager afkoelen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures