Onze zonnestelsel onder invloed van stof en waterstof.

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 67

Onze zonnestelsel onder invloed van stof en waterstof.

Onze zonnestelsel reist door de ruimte en kan hierdoor mogelijk veel ruimtestof

invangen dus ook waterstof, wat voor onze zon een belangrijke aanvulling van brandstof is.

Maar hierdoor kan onze zon op den duur steeds zwaarder door het toenemen van zijn massa, let wel ik heb het over miljoenen jaren.

Hiermee wil ik aangeven dat onze zon, aan het einde van zijn bestaan, mogelijk zwaarder zal kunnen zijn dan het tot nu toe berekend is.

Vooral naarmate ons zonnestelsel steeds dichter naar het centrum van onze melkwegstelsel reist, zal het ook steeds meer ruimtestof van voormalige sterren en planeten invangen en zal er steeds meer gaos onstaan, zo zal onze zon ook steeds meer massa aantrekken en hierdoor steeds zwaarder worden, waardoor met wat nu berekend is, hoe onze zon zal eindigen, mischien nog een keer herzien moet worden.

Om te bekijken wat de resultaten dan zal kunnen zijn.

Ik ben in iedergeval benieuwd naar de mogelijke resultaten van een eventuele nieuwe berekeningen met het bovenstaande beschreven text .

edhoeven.
Wat zou er gebeuren als krachtige gamma straling de aarde bereikt?

Kijken we naar een blackhol dan lijkt deze verder weg dan het in werkelijkheid is!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Onze zonnestelsel onder invloed van stof en waterstof.

Ons zonnestelsel draait rond in ons melkwegstelsel. Net als al die stofwolken en gaswolken. Die komen we dus niet zomaar tegen.

Bovendien: stel je voor dat we wel al die wolken tegen zouden komen. Zelfs dan zijn die relatief zeldzaam, en ook heel erg ijl.... Zelfs zo'n wolk is ijler dan we op aarde aan vacuum kunnen maken. Weinig kans dat je daar een serieuze hoeveelheid massa uit kunt opvegen!

In tegendeel: door alle kernreacties wordt de zon steeds lichter! Namelijk 3.8x10^26 J per seconde lichter als we alleen de stralingsenergie tellen....

Berichten: 67

Re: Onze zonnestelsel onder invloed van stof en waterstof.

Er zijn ook periodes van een grotere dichtheid van stof in de ruimte die langere ijstijden op onze aarde veroorzaken zie kennislink

http://www.kennislink.nl/web/show?id=128593

Waardoor onze zon weer waterstof van uit de ruimte aangevult krijgt.
Wat zou er gebeuren als krachtige gamma straling de aarde bereikt?

Kijken we naar een blackhol dan lijkt deze verder weg dan het in werkelijkheid is!

Gebruikersavatar
Berichten: 367

Re: Onze zonnestelsel onder invloed van stof en waterstof.

Hoe dan ook, ik denk dat onze zon meer waterstof "verbrandt" dan dat het op zal nemen.

Van een toename kunnen we denk ik niet spreken.
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Berichten: 683

Re: Onze zonnestelsel onder invloed van stof en waterstof.

Elke seconde straalt de zon ongeveer 5 miljard kg uit.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Onze zonnestelsel onder invloed van stof en waterstof.

wat de zon erbij krijgt is miniem echt ruim te verwaarlozen, met wat er op gaat!!!
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Reageer