Springen naar inhoud

Latex

• Log in om te kunnen reageren

Physics

Physics

• >25 berichten
  • 89 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 oktober 2007 - 15:57

Ik heb Latex gedownload en geinstalleerd, compleet met alle packages. Nu heb ik een bestand gemaakt en ik wil nu de output zien. Hoe doe ik dat? Mijn editor is TeXnicCenter. Kan iemand me helpen? Dank!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 oktober 2007 - 16:19

Je hebt een MiKTeX-installatie, waarschijnlijk? Bij de installatie van TeXnicCenter (ná MiKTeX) kan je TeXnicCenter automatisch laten configureren om met MiKTeX te werken. In TeXnicCenter kan je dan exporteren naar bijvoorbeeld pdf (of dvi of ps, als je daar viewers voor hebt).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Physics

Physics

• >25 berichten
  • 89 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 oktober 2007 - 16:23

Je hebt een MiKTeX-installatie, waarschijnlijk? Bij de installatie van TeXnicCenter (ná MiKTeX) kan je TeXnicCenter automatisch laten configureren om met MiKTeX te werken. In TeXnicCenter kan je dan exporteren naar bijvoorbeeld pdf (of dvi of ps, als je daar viewers voor hebt).

Als is TeXnixCenter voor de eerste keer opstart moet ik een map selecteren, waar mijn 'bin' in zit. Maar ik weet niet waar die zit. Ik kan hem nergens vinden in de map MikTeX 2.5

De installatie is in de goede volgorde gegaan...

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 oktober 2007 - 16:26

Standaard is dat volgens mij c:\tex\bin, als je MiKTeX gewoon laat doen...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Burgie

Burgie

• >250 berichten
  • 582 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 oktober 2007 - 19:02

HIER vind je meer uitleg.

TeXnicCenter kent MiKTeX goed, en weet deze normaal te vinden (zeker als je de standaard installatiemap hebt gekozen). Als dit zo is, laat je gewoon alle instellingen zoals ze zijn, en klik je op 'Volgende'. (Indien niet zal je waarschijnlijk moeten opgeven waar je MiKTeX geďnstalleerd hebt, dit is waarschijnlijk 'C:\Program Files\MiKTeX 2.5\miktex\bin'.)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures