Latex

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 89

Latex

Ik heb Latex gedownload en geinstalleerd, compleet met alle packages. Nu heb ik een bestand gemaakt en ik wil nu de output zien. Hoe doe ik dat? Mijn editor is TeXnicCenter. Kan iemand me helpen? Dank!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Latex

Je hebt een MiKTeX-installatie, waarschijnlijk? Bij de installatie van TeXnicCenter (ná MiKTeX) kan je TeXnicCenter automatisch laten configureren om met MiKTeX te werken. In TeXnicCenter kan je dan exporteren naar bijvoorbeeld pdf (of dvi of ps, als je daar viewers voor hebt).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 89

Re: Latex

Je hebt een MiKTeX-installatie, waarschijnlijk? Bij de installatie van TeXnicCenter (ná MiKTeX) kan je TeXnicCenter automatisch laten configureren om met MiKTeX te werken. In TeXnicCenter kan je dan exporteren naar bijvoorbeeld pdf (of dvi of ps, als je daar viewers voor hebt).
Als is TeXnixCenter voor de eerste keer opstart moet ik een map selecteren, waar mijn 'bin' in zit. Maar ik weet niet waar die zit. Ik kan hem nergens vinden in de map MikTeX 2.5

De installatie is in de goede volgorde gegaan...

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Latex

Standaard is dat volgens mij c:\tex\bin, als je MiKTeX gewoon laat doen...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 582

Re: Latex

HIER vind je meer uitleg.
TeXnicCenter kent MiKTeX goed, en weet deze normaal te vinden (zeker als je de standaard installatiemap hebt gekozen). Als dit zo is, laat je gewoon alle instellingen zoals ze zijn, en klik je op 'Volgende'. (Indien niet zal je waarschijnlijk moeten opgeven waar je MiKTeX geïnstalleerd hebt, dit is waarschijnlijk 'C:\Program Files\MiKTeX 2.5\miktex\bin'.)

Reageer