Nvidia vista beeldschermdriver problemen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 767

Nvidia vista beeldschermdriver problemen

Ik heb grote problemen met mijn Nvidia Geforce go 7600 onder Vista (32 bit). Als ik een spel start en een tijd speel (soms 10 min. soms 5 min.) klapt het beeld stil, gaat terug naar vista en ik krijg de melding "beeldschermdriver werkt niet meer en is hersteld". Het gaat om nvlddmkm.sys.

Ik heb diverse fora geraadpleegd en het blijkt een major probleem te zijn met Nvidia kaarten onder Vista. Er worden diverse oplossingen aangedragen (driver updates etc.) maar uiteindelijk werkt er bij mij niets. Ook niet met updates van Nvidia. Het blijkt o.a. dat Vista niet een update toestaat van nvlddmkm.sys in System32/drivers. Ook het handmatig verwijderen en opnieuw plaatsen (de update) van dit bestand werkt niet.

Heeft iemand dezelfde problemen? en zo ja, heb je de oplossing?.

Het is erg irritant om een videokaart te hebben waarvan men stelt dat ie compatible is met Windows en dit schijnbaar niet is en tijdens spellen er continue uitklapt!. Tip: als je een nieuwe PC aanschaft doe dit met een ATI kaart!.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Nvidia vista beeldschermdriver problemen

Hé vreemd, ik heb net dezelfde videokaart en heb daar helemaal geen last van. Alle games die ik heb staan werken perfect.

Gebruikersavatar
Berichten: 767

Re: Nvidia vista beeldschermdriver problemen

Cycloon,

Draai jij toevallig op driver release 100.65 ?

Heb je je drivers al eens upgedate? of de bijgeleverde drivers nog in gebruik?.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Nvidia vista beeldschermdriver problemen

De drivers voor mijn grafische kaart zitten altijd samen in een totaal pakket van drivers die geleverd wordt door HP (ik vermoed dat je ook een HP laptop hebt). Ik kan dus niet zomaar zeggen welke driver versie ik net heb voor m'n grafische kaart (is recent wel geupdate, dus vermoedelijk de laatste nieuwe versie). Het enige wat ik kan zien is dat de versie van m'n stuurprogramma deze is: 7.15.0010.9815

Als je enig idee hebt hoe ik kan zien welke uitgave ik precies heb wil ik wel ff kijken.

Gebruikersavatar
Berichten: 767

Re: Nvidia vista beeldschermdriver problemen

Ok de 98.15 zijn de "oudere" drivers van de kaart. Dit was ook de "oplossing" van Nvidia aan de gebruikers van hun kaarten, installeer maar de oude drivers. Niet echt een oplossing als hetzelfde bedrijf regelmatig updates voor hun kaarten uitgeven, die de kaart beter moet laten "preformen". Toen ik de oude drivers installeerde kreeg ik zelfs in de Vista omgeving om de haverklap de melding "beeldschermdriver functioneert niet en is succesvol hersteld"!.

Ik heb nu de 100.65 "bugvrije" release van Nvidia voor vista

[url=http://][url=http://www.vistainfo.nl/vista_nieuws/vista...e_vista-drivers]http://www.vistainfo.nl/vista_nieuws/vista...e_vista-drivers[/url][/url] geinstalleerd en heb alleen nog problemen met 1 spel. Maar daarin was ik ook weer niet de enige dus dat ligt meer aan het spel vermoed ik. Voorlopig moet ik het afkloppen, het werkt (nog).

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Nvidia vista beeldschermdriver problemen

Hopen dan op een volgende goede release. Heb je al eens gekeken of omegadrivers niks te bieden heeft?

Reageer