Springen naar inhoud

profielkeuze

• Log in om te kunnen reageren

Poll: Wat is een leuker vak? (22 gebruiker(s) hebben cast gestemd)

1. Scheikunde1,2 (6 stemmen [27.27%])

Percentage van stemmen: 27.27%

2. Natuurkunde1,2 (16 stemmen [72.73%])

Percentage van stemmen: 72.73%

Stem Gasten kunnen niet stemmen

Bastiaan

Bastiaan

• >100 berichten
  • 121 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 maart 2005 - 17:51

Over vijf dagen moet ik kiezen welk profiel ik neem. Ik denk dat ik N&G kies, omdat ik later iets met biologie ga doen. Maar nu moet ik nog kiezen of ik het hele vak wiskunde, het hele vak natuurkunde of het hele vak scheikunde ga doen. Omdat ik gymnasium doe en dus al latijn (of Grieks) in mijn vakkenpaket moet nemen kan ik niet alle hele vakken kiezen. Daarom zou ik graag willen weten waar je later meer aan hebt, wat het leukst is en wat het moeilijkst is. En wat is nu eigenlijk het verschil tussen Wb1 en Wb1,2?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Syd

Syd

• >1k berichten
  • 1107 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 maart 2005 - 19:52

Ik vind Natuurkunde leuker, vandaar dat ik Natuurkunde studeer...

Het is natuurlijk erg persoonlijk. Zelf zou ik mijn keuze niet baseren op een poll in een forum. Het is misschien handig met je decaan te overleggen waar je meer aan hebt bij je studie die je wilt volgen.

JeffreyButer

JeffreyButer

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 maart 2005 - 20:31

Scheikunde...daarom studeer ik het ook.
Wat is er nou mooier dan van stof A + B stof C te maken?? En scheikunde is heel erg belangrijk, zonder scheikunde geen leven zoals we dat nu hebben. Bedenk je eens een leven zonder roestvrijstaal, smaakstoffen voor in de snoepjes, plastic enz. enz.

hiermee wil ik niet zeggen dat natuurkunde niet belangrijk is hoor..Natuurkunde zijn de wetten van de natuur en die zijn zeer belangrijk...ook in de scheikunde.
Als echtparen echt paren hebben echtgenoten echt genoten.

tettha

tettha

• >100 berichten
  • 106 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2005 - 16:48

Scheikunde...daarom studeer ik het ook.
Wat is er nou mooier dan van stof A + B stof C te maken?? En scheikunde is heel erg belangrijk, zonder scheikunde geen leven zoals we dat nu hebben. Bedenk je eens een leven zonder roestvrijstaal, smaakstoffen voor in de snoepjes, plastic enz. enz.

hiermee wil ik niet zeggen dat natuurkunde niet belangrijk is hoor..Natuurkunde zijn de wetten van de natuur en die zijn zeer belangrijk...ook in de scheikunde.

En zonder natuurkunde was er geen scheikunde.

vogeltje

vogeltje

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2005 - 20:19

Omdat ik gymnasium doe en dus al latijn (of Grieks) in mijn vakkenpaket moet nemen kan ik niet alle hele vakken kiezen.

Waarom zou dat niet kunnen? Ik zit ook op het gymnasium en doe N&T, met biologie2, grieks, latijn en aardrijkskunde...
Als je natuurkunde12 en scheikunde12 wilt, zou je dan gewoon N&T met biologie12 moeten kiezen.
Het verschil tussen WiB1 en WiB12, is volgens mij dat je bij WiB12 gewoon meer doet dan bij WiB1. Als je WiB12 hebt, doe je namelijk ook alle WiB1. Bij WiB12 ga je in ieder geval meer in op het bewijzen van meetkundige stellingen, e.d. Dat is in ieder geval wat ik er van merk.
Maar een gesprek met je decaan of mentor lijkt mij ook het handigst als je met zulke vragen zit.

Bastiaan

Bastiaan

• >100 berichten
  • 121 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 juli 2005 - 14:50

Ik heb mijn keuze nu gemaakt om maar ff een einde aan dit topic te maken: Het profiel Natuur&Techniek met Latijn en Bio1,2
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!

Bean

Bean

• >250 berichten
  • 505 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 juli 2005 - 15:55

Ook wel G&T met latijn genoemd (bij mij op school)
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Bastiaan

Bastiaan

• >100 berichten
  • 121 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 augustus 2005 - 09:14

Owh, nee, dat wist ik niet, waar staat die afkorting dan voor?
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!

Elke

Elke

• >250 berichten
  • 402 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 augustus 2005 - 11:43

Scheikunde 2 wordt bij ons pas vanaf de 6e gegeven, natuurkunde 2 vanaf de 5e. Zelf ga ik komend schooljaar naar de 6e en heb ik geen van beide vakken. Wel weet ik dat ik scheikunde nu al erg lastig vind. Met natuurkunde heb ik minder moeite. En als ik om me heen kijk in de klas krijg ik het idee dat het bij anderen vaak ook zo is.
Destiny is but a word created by man to accept reality

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures