Koele plek misschien gevolg ‘weeffout’ in pril heelal

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Koele plek misschien gevolg

Een opvallend koele plek in de kosmische achtergrondstraling zou wel eens het gevolg kunnen zijn van een ‘weeffout’ uit de tijd van het ontstaan van het heelal. Dat suggereert een groep Britse en Spaanse onderzoekers deze week in Science Express. De weeffout zou zijn ontstaan tijdens een fase-overgang in het oerplasma.


Lees meer... NRC
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 94

Re: Koele plek misschien gevolg

In dit artikel wordt bevestigd wat ik in een eerdere posting verkondigde, namelijk dat het heelal, volgens de algemene theorie van de Big Bang, een gelijkmatige spreiding van sterrenstelsels verondersteld, en zeker geen lege ruimtes van 1 miljard lichtjaar.


De schrijvers van dit artikel proberen een verklaring te geven voor de parameters die hierop lijken te duiden.


Neemt niet weg dat men ook hier weer het paradigma van de Big Bang omarmt.


Ik heb eens een kritisch boek gelezen over de Big Bang theorie waaruit blijkt dat dit een zeer wankel bouwwerk is die, op basis van inconsistenties t.o.v. de waarnemingen in het heelal, eigenlijk al had moeten instorten. Dat dit nog niet gebeurd is komt omdat men niet meer terug kan.


Ik ben al heel lang van plan om al deze inconsistenties op een rijtje te zetten in een ander gedeelte van de site, betreffende o.a. de theorievorming. Ik hoop dat ik daar binnenkort mee kan beginnen, eens kijken hoe anderen hier tegenaan kijken.

Reageer