Verkeer/werktuigbouw
Moderator: Rhiannon
-
- Berichten: 4.502
Verkeer/werktuigbouw
We leven in een eco-systeem waarin steeds meer lawaai wordt geproduceerd en de mensen steeds meer gestoord geraken.
Een van de belangrijke stoornissen/geluidshinder/luchtvervuiling- is het verkeer en dat vooral in bewoonde gebieden.
Er worden momenteel autos ontwikkeld met hybride aandrijving (oa.Toyota),dwz.dat snelheden tot 40 a 50 km per uur worden gevoed door accu-motoren,net als heftrucks in bedrijven en bij hogere snelheden worden verbrandingsmotoren gebruikt.
Er moet een niet ingewikkelde methode kunnen worden gemaakt om bij de ingang van woongebieden,waar overal borden staan met snelheidslimiet van 30 of 50 km/uur,daar ook "frequentie-stralers" aan te brengen,die een signaal aan de auto('s) geven,waardoor deze worden omgeschakeld naar het electrische aandrijvingssysteem en daardoor ook al worden beperkt in hun snelheid.
Lijkt me voor deskun..(-ologen) niet al te moeilijk om dat te ontwerpen,zou ook nog in combinatie kunnen met de geplande kilometerheffing met tolpoorten kunnen worden geregeld.
?
Een van de belangrijke stoornissen/geluidshinder/luchtvervuiling- is het verkeer en dat vooral in bewoonde gebieden.
Er worden momenteel autos ontwikkeld met hybride aandrijving (oa.Toyota),dwz.dat snelheden tot 40 a 50 km per uur worden gevoed door accu-motoren,net als heftrucks in bedrijven en bij hogere snelheden worden verbrandingsmotoren gebruikt.
Er moet een niet ingewikkelde methode kunnen worden gemaakt om bij de ingang van woongebieden,waar overal borden staan met snelheidslimiet van 30 of 50 km/uur,daar ook "frequentie-stralers" aan te brengen,die een signaal aan de auto('s) geven,waardoor deze worden omgeschakeld naar het electrische aandrijvingssysteem en daardoor ook al worden beperkt in hun snelheid.
Lijkt me voor deskun..(-ologen) niet al te moeilijk om dat te ontwerpen,zou ook nog in combinatie kunnen met de geplande kilometerheffing met tolpoorten kunnen worden geregeld.
?
- Berichten: 2.902
Re: Verkeer/werktuigbouw
Dat zijn mooie plannen Oktagon .
Met de technologie van vandaag zijn die zaken zeker allemaal doenbaar, ze moeten enkel nog uitgevoerd worden. Om deze uit te voeren komt er politiek aan te pas en daar loopt het waarschijnlijk wel weer fout.
Ik heb vorig jaar een eindwerk over Hybride aandrijving in de automobielindustrie gemaakt en heb natuurlijk met enkele Toyota's (Prius) en Lexus (RX400 h; LS600 h en GS450 h) gereden en vele metingen uitgevoerd.
Ik kwam wel tot de conclusie dat puur elektrisch rijden in de stad voor een lange afstand toch wel wat extra batterijcapaciteit mag ingebouwd zitten maar daar kunnen ze waarschijnlijk dan wel iets aan doen moest jouw idee werkelijkheid worden.
Met de technologie van vandaag zijn die zaken zeker allemaal doenbaar, ze moeten enkel nog uitgevoerd worden. Om deze uit te voeren komt er politiek aan te pas en daar loopt het waarschijnlijk wel weer fout.
Ik heb vorig jaar een eindwerk over Hybride aandrijving in de automobielindustrie gemaakt en heb natuurlijk met enkele Toyota's (Prius) en Lexus (RX400 h; LS600 h en GS450 h) gereden en vele metingen uitgevoerd.
Ik kwam wel tot de conclusie dat puur elektrisch rijden in de stad voor een lange afstand toch wel wat extra batterijcapaciteit mag ingebouwd zitten maar daar kunnen ze waarschijnlijk dan wel iets aan doen moest jouw idee werkelijkheid worden.
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=60653" target="_blank">http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... c=60653</a>
-
- Berichten: 4.502
Re: Verkeer/werktuigbouw
Ik draag graag wat aan,Ruben 01,want ik heb een ontzettende hekel aan kabaal en begrijp onze toezichthoudende politie niet,die toch met de door de 2e Kamer gewettigde Wet Geluidshinder onder de arm en een eenvoudig metertje,veel kunnen verbaliseren.
En toch zie je dit heel weinig toegepast in het verkeer met brommers en ghettoblasters,etc.
En toch zie je dit heel weinig toegepast in het verkeer met brommers en ghettoblasters,etc.