Springen naar inhoud

Natuurkundige boeken

• Log in om te kunnen reageren

Islam

Islam

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 oktober 2007 - 17:25

Wie heeft er een leuk boek over natuurkunde ? , of kent een leuk natuurkunde boek ?
maakt niet uit wat voor soort.
Als het maar voor een middelbare scholier is van de 3e jaars havo of vwo.

Kun je de volgende info erbij zetten :

Titel:

Scrijver:

Niveau :

Korte uitleg:

Kun je de taal er ook bij zetten?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

299792.458

299792.458

• >250 berichten
  • 379 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 oktober 2007 - 11:59

De ontrafeling v/d kosmos
Brian Green
iedereen
Begint bij de basis over ruimte en tijd gaat over naar relativiteit kwantum mechanica en snaartheorie

Wetenschap voor dummies
Holzner
hier leer ik van
Eerder de technische kant van zaken

sanakthe

sanakthe

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 oktober 2007 - 14:57

WetenschapNatuurkunde voor dummies
Holzner
hier leer ik van
Eerder de technische kant van zaken

Is het toch?

Uit dit boek leer ik nu ook. Ik ben niet echt een held in Natuurkunde, maar ben er echt heel erg in geďnteresseerd en ik heb het al 4 jaar niet meer gehad. En ik moet zeggen dat dit boek mij echt heel goed helpt.

Simpel en goed uitgelegd naar mijn mening :D

Veranderd door sanakthe, 30 oktober 2007 - 14:58

299792.458

299792.458

• >250 berichten
  • 379 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 november 2007 - 14:24

Dat probleem heb ik nu ook omdat ik de dingen wel theoretisch ken maar niet in praktijk kan toepassen dmv vraagstukken. Ben dus zelf ook wel erg benieuwd wat iemand zeggen gaat . Je kan alvast de vragen die hier gesteldt worden op het practica forum over schrijven om deze in je eentje op te lossen.

Tip: vooral malandrians

eendavid

eendavid

• >1k berichten
  • 3751 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 november 2007 - 14:41

Er zijn massas boeken te vinden, en massas online cursussen (en massas ingescande boeken op russische sites). Elk boek heeft zijn voor- en nadelen, en elk boek heeft zijn doelpubliek. Weinig boeken zijn slecht te noemen (velen zijn niet goed afgestemd op jouw specifieke wensen).

Als jullie op zoek zijn naar tonnen oefeningen, kan ik jullie zeker physics for scientists and engineers aanraden. Voor mijn wensen is het een pover studieboek, omdat het traag vordert. Voor zelfstudie zou het wel eens zeer geschikt kunnen zijn, vooral als je nood hebt aan oefeningen.

Ik zou (ihb aan Islam) willen vragen geen vragen te herhalen, en het topic niet te bumpen. Als mensen zich geroepen voelen te reageren zullen ze dat wel doen. Om de redenen uit de eerste paragraaf zullen veel mensen het een vrij zinloos topic vinden: ga naar amazon en kijk in het rond wat je graag zou kopen. Als je het een beetje goed bekijkt kom je er zelfs vrij goedkoop vanaf.

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 november 2007 - 14:56

Er zijn massas boeken te vinden, en massas online cursussen (en massas ingescande boeken op russische sites).

Kan je hier een link naar toe geven?

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 november 2007 - 15:09

Dat klinkt niet erg legaal, dus dat gaat niet lukken...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

eendavid

eendavid

• >1k berichten
  • 3751 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 november 2007 - 15:10

Online cursussen zijn sowieso geen probleem denk ik? En boeken... amazon bijvoorbeeld. Als je die russische sites bedoelt, neen daar ga ik hier niet naar linken. We willen nl. wel legaal blijven op deze website. Het gaat hier trouwens vooral over meer gevorderde boeken.

edit: TD was te snel ;)

Islam

Islam

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 november 2007 - 15:24

Hoe kan ik het boek bestellen dat hier boven is beschreven ?

er staat geen isbn of schrijver of andere info bij . ;)

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 november 2007 - 15:25

Dat klinkt niet erg legaal, dus dat gaat niet lukken...

Daar had ik nog niet aangedacht. Ik dacht dat het ging over ingescande nota's van studenten ofzo die daar toelating voor gegeven hadden.

eendavid

eendavid

• >1k berichten
  • 3751 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 november 2007 - 15:26

klik hier, en scroll naar beneden (product details). Je kan het ook gewoon online bestellen, als je een creditcard hebt (of iemand met een creditcard weet te vinden). Ik heb dat al een keer gedaan via amazon en was daar zeer tevreden over. Vergeet niet om de prijs (incl. shipping) te vergelijken met deze van bol.com

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 november 2007 - 15:44

Voor Bert F, en iedereen met toegang tot een universiteitsbibliotheek: daar ligt natuurlijk ook een schat aan boeken!
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Andy

Andy

• >250 berichten
  • 294 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 november 2007 - 19:02

Titel: Het Heelal

Scrijver: Stephen Hawking

Niveau : geschreven voor een breed publiek: weinig formules. Ik zou zeggen: voor iedereen die interesse heeft.

Korte uitleg: ondertussen redelijk wat vergeten wat er precies in dát boek stond. 't Ging voornamelijk over Ruimte/tijd (relativiteitstheorie dus) toegepast op het heelal. Dan gaat het voornamelijk qua toepassingen op zwarte gaten en hoe ruimte er nu juist uit ziet. 't Is redelijk biografisch geschreven, dus zijn eigen bevindingen en hoe mensen hem beinvloed hebben om bepaalde dingen te gaan onderzoeken.

Titel: The Elegant Universe

Scrijver: Brian Greene

Niveau : begint op niveau nul zeg maar (amper voorkennis vereist: kwantummechanica en relativiteit goed uitgelegd) maar eens het over snarentheorie zelf gaat, begint het erg complex te worden (naar mijn mening).

Korte uitleg: Begint dus bij relativiteit en kwantummechanica, gaat vervolgens over snarentheorie en M-theorie (en hoe je die kan gebruiken voor zwarte gaten bijvoorbeeld te snappen). De stukken relativiteit en kwantummechanica had ik reeds als voorkennis en die bladzijden gingen heel erg vlotjes, met af en toe een leuke/andere manier van denken die ik gewoon ben. Dus voor een iets meer gevorderde natuurkundige kan het boek ook nog aangenaam lezen zijn! Laatste deel is redelijk complex en je moet er je hoofd wel bijhouden. Ik heb de engelse versie, waardoor ik waarschijnlijk enkele elementen niet goed door had waardoor het niet altijd even evident was om te volgen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures