natuurkunde intervieuw, wie kan mij helpen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

natuurkunde intervieuw, wie kan mij helpen

hallo allemaal

Ik zit in 6 VWO en ik moet een verslag maken voor natuurkunde. Het is de bedoeling dat ik naar een bedrijf/onderzoeksinstelling toe ga dat te maken heeft met natuurkunde. In het verslag moet ook een interview komen met een onderzoeker/medewerker over natuurkunde.

Een onderzoekinstelling lijkt mij het leukst. Omdat ik volgend jaar scheikunde ga studeren lijkt een onderzoek op dat grensvlak met de natuurkunde mij het meest interessant, ook sterrenkunde vind ik erg interessant.

Nu was mijn vraag: weet iemand onderzoeksinstelling waar ik misschien een keer langs kan komen en mij dan uitgelegd word wat er precies gebeurd en waar ik met iemand een interview kan houden? Zoals ik al zei ben ik het meest geinteresserd in de grensvlakken met de scheikunde en de sterrenkunde, maar dit hoeft natuurlijk niet.

Als u zelf een onderzoek aan het doen bent en het lijkt u leuk om mij daar over te vertellen zou dat natuurlijk helemaal geweldig zijn. Ik zou dan wel graag een keer langs willen komen in uw laboratorium, aangezien dit verplicht is voor het verslag dat ik moet maken. En het lijkt mij ook zeer interessant!

groetjes, sanne

Berichten: 62

Re: natuurkunde intervieuw, wie kan mij helpen

Sanne, ik denk dat je misschien aanknopingspunten vindt als je gaat zoeken op de websites van universiteiten. Iedere leerstoel heeft normaal gesproken een eigen stukje op de website, waar vaak contactgegevens te vinden zijn. Gewoon mailen of bellen. Als het over natuurkunde gaat, dan zou eens beginnen met de Universiteit Utrecht en de TU Delft. Succes!
Growing older is mandatory. Growing up is not.

Berichten: 88

Re: natuurkunde intervieuw, wie kan mij helpen

Hm. Ik ben zelf Onderzoeker in Opleiding op de Technische Univeristeit Eindhoven, en heb onderzoek gedaan met duidelijke scheikundige en sterrekundige toepassingen. Probleem is, ik ben theoreet en heb dus geen lab.

Het best kun je op de websites van de verschillende universteiten zoeken, en dan een onderzoeker een mailtje sturen. Wetenschappers zijn aandachtsmensen, en ik wil wedden dat je langs mag komen.

Reageer