Springen naar inhoud

Dubbele integralen (2)

• Log in om te kunnen reageren

doom

doom

• >25 berichten
  • 48 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 oktober 2007 - 14:58

Hallo allemaal!

Ook deze opgave snap ik niet helemaal... (Ik heb de oplossing er ook bij gedaan)

Moet je d.m.v een tekening op de 'nieuwe' grenzen komen?

Groeten

Bijgevoegde miniaturen

• calc2.jpg

Bijgevoegde afbeeldingen

• calc.jpg

Veranderd door doom, 31 oktober 2007 - 14:59

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

doom

doom

• >25 berichten
  • 48 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 oktober 2007 - 15:24

Ik vond voor grenzen van x 0 en 1 en voor y 0 en 1 (waarom moet die 1 door een x worden verwisseld? Ik begrijp wel dat y=x maar waarom moet je die dan in de grenzen hebben staan, is dat zo omdat in de grenzen van de opgave er een y in voorkwam, en omdat je nu de richting veranderd, er verwacht wordt dat je een x erin moet zetten? Dit merkte ik nl. op voor elke andere zelfde soort opgave die ik heb gemaakt.)

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 oktober 2007 - 15:34

Ik heb nu even geen tijd, maar misschien heb je hier wat aan. In dit topic had ik al een plaatje gemaakt voor deze opgave:
LaTeX

LaTeX
plaatje:
Geplaatste afbeelding
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

doom

doom

• >25 berichten
  • 48 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 oktober 2007 - 15:53

Er komt bij de eerste begrenzing in jouw geval een y voor in de begrenzing van x, en dan komt er in de tweede begrenzing een x voor in de begrenzing van y.

Zelfde geldt voor pi, die komt eerst voor in de begrenzing van y en in de tweede begrenzing bij de begrenzing van x.

Dus als je bij de eerste begrenzing voor x 'verticaal dacht' moet je nu horizontaal denken, en voor y hetzelfde. Het omgekeerde.

Dus bij alle opgaven heb je zo'n switch of niet?

Gr

(In dit geval dacht je voor x natuurlijk eerst horizontaal en nu verticaal)

Veranderd door doom, 31 oktober 2007 - 15:52

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures