Verdere studies

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 90

Verdere studies

Allereerst wat achtergrondinformatie over mijn studies:

Ik heb 4 jaar latijn-wiskunde gedaan en nu ben ik aan mijn 2e jaar moderne talen-wetenschappen bezig.

Dat is 4 uur wiskunde in de week, voor de rest zijn het wetenschaps- en talenvakken.

Momenteel zit ik dik in de knoei wat betreft mijn latere studies.

Wat ik zeer graag zou doen: industrieel ingenieur (welke weet ik nog niet), iets met informatica, geologie of sterrenkunde. Maar daarvoor moet je allemaal een zeer sterke wiskundige basis hebben, minimum 6 uur, liefst 8 uur wiskunde. Ik kom daar met mijn 4 uur bijlange niet in de buurt.

Ik ben zeer goed in Engels, je zou kunnen zeggen dat het mijn tweede moedertaal is.

Ik zoek iets waar je niet dag en nacht alles vanbuiten moet blokken, maar iets waarbij je moet stilstaan en denken.

Ik ben veel langer bezig met creatieve opdrachten dan met dingen vanbuiten blokken, al staat die opdracht niet op punten.

Ik lees enorm graag wetenschappelijke boekjes.

Als er mij iemand raad kan geven, ik apprecieer het enorm.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Verdere studies

Voor die richtingen heb je geen 8 uur nodig, je kan er ook geraken met je 4 uur. Uiteraard zit je wat wiskunde betreft comfortabeler met een vooropleiding van 6 (of 8) uur, maar dat is geen onoverkomelijk probleem. Sommige hogescholen en universiteiten bieden aan het begin van het academiejaar ook een brugcursus wiskunde, waar je je wiskundekennis kan opfrissen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Verdere studies

Bovendien is wiskunde juist een vak waarbij je niet dag en nacht hoeft te blokken, maar waarbij het gaat om begrip ("stilstaan en denken").
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 90

Re: Verdere studies

Momenteel zit ik te denken aan industrieel ingenieur bouwkunde met als verfijning: landmeter

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Verdere studies

Dat is met vier uur wiskunde haalbaar, als je voldoende inzicht hebt en/of er hard genoeg voor wilt werken :D
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 90

Re: Verdere studies

Keb hier iets veel beters gevonden.

Industrieel ingenieur: industrieel ontwerpen.

Alles wat ik daar over lees past perfect bij mij.

Nu nog meer informatie over zoeken.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Verdere studies

Je moet die beslissing niet te overhaast nemen natuurlijk, je hebt nog tijd.

Lees websites en brochures over de vershillende instellingen en opleidingen.

Probeer misschien naar een SID-in beurs te gaan, informeer je voldoende.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Verdere studies

TD heeft gelijk, zo'n keuze maak je niet op 1 dagje.

Ik heb gelezen in de beginpost dat je graag in de richting van Industrieel ingenieur zoekt en goed bent in Engels. Misschien moet je wat informatie lezen over IR elektronica ICT (het is maar een hint).

Reageer