Springen naar inhoud

Pws biodiesel van algen en suikerriet maken

• Log in om te kunnen reageren

Allo

Allo

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 november 2007 - 19:57

Hoi,
Een klasgenoot en ik willen graag onderzoeken hoe je van algen en suikerriet biodiesel kan maken. Wij willen dit zelf misschien ook maken, maar wij kunnen nergens een practicum vinden waarin letterlijk staat beschreven hoe je uit suikerriet ethanol kan halen, en hoe je uit algen de olie kan halen. Kan iemand ons hiermee helpen? Weet iemand misschien ook waar je in Nederland suikerriet kan halen? Alvast bedankt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 november 2007 - 14:59

Als ik me niet vergis wordt bio-ethanol uit suikerriet gewonnen door eerst het sap te laten vergisten en er vervolgens de ethanol uit te halen m.b.v. destillatie. Een handleiding kan ik niet meteen vinden. Ik zou het suikerriet eerst fijnmalen en vervolgens vergisten.

Waar je in Nederland suikerriet kan vinden zou ik niet weten.

EDIT: Ik vond zojuist nog dit:

Zelf algendiesel maken?

Neem een vijver, en voeg daar honderd kilo algen aan toe. Laat de algen groeien tot ze vol zitten met olie, en pers dan de olie uit de vetgemeste algen. Maak intussen een grote hoeveelheid alcohol door fijngemalen suikerriet te vergisten. Meng vervolgens één deel olie met drie delen alcohol. Laat het geheel een halve dag staan, en kook het tenslotte een half uurtje op een zacht vuur.
Het resultaat is een schone, CO2-neutrale biodiesel.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures