Springen naar inhoud

G krachten op de was

• Log in om te kunnen reageren

Oliebaron

Oliebaron

• >25 berichten
  • 42 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 november 2007 - 23:01

Volgens mij is het an=omega^2 x r. Dus de centripetale versnelling is het kwadraat van 2pi x n keer de straal. Als je dit dan effe inklopt kom ik op 547 g voor een wasmachine met 1400 toeren en een binnen straal van de trommel van 0.25 meter. Het kan aan mij liggen maar ik vind dit onwaarschijnlijk veel. Of is geven de wachmachine leveranciers ons het maximale toerental van de motor. Daar zit een verhouding tussen van 1/20, maar resulteerd in 1.3 g wat wel mij te weinig lijkt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44872 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 01 november 2007 - 23:25

Het kan aan mij liggen maar ik vind dit onwaarschijnlijk veel.

Het ligt aan jou :D
Het leek me redelijk, dus ik heb het net als jij "effe ingeklopt", en je berekening klopt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8803 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 november 2007 - 01:24

Het lijkt inderdaad veel, maar in centrifuges kom je al snel aan hele grote g krachten. Zo'n wasmachine zet er ook best vaart achter trouwens, al je bekijkt dat een gemiddelde ultracentrifuge voor labgebruik slechts ongeveer het tienvoudige toerental haalt met een vergelijkbare of kleinere rotordiameter...
Victory through technology

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures