Powerpoint: animaties

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Powerpoint: animaties

Ik heb het volgende probleem, ik wil een onderdeel uit een figuur omlijnen met een animatie in powerpoint. Ik zou dit graag doen door een "pen" (bolletje) dat over een bepaalde curve beweegt en dat de lijn blijft staan. Ik weet hoe ik een animatiepad moet invoeren maar voor die lijn zit ik vast.

Is wat ik vraag mogelijk in powerpoint ? Zo ja, kan er mij iemand een korte werkwijze geven ?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Powerpoint: animaties

Teken je animatiepad in stukjes (elk nieuw stukje begin je gewoon te tekenen aan het eind van het vorige, powerpoint maakt er vanzelf een vloeiende beweging van). Teken voor elk stukje ook een lijntje. Bij effecten laat je het lijntje bijvoorbeeld oprollen in de richting van de curve. Laat dit gebeuren "met vorige" i.p.v. met muisklik of na x seconden (zorg ervoor dat het pad en zijn respectief lijntje bij mekaar staan in de volgorde bij je animaties; zorg er ook voor dat je animatiepad even snel gevolgd wordt als het lijntje uitgerold wordt). 't Is een beetje een omweg, maar de enige manier die ik ken.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Powerpoint: animaties

Bedankt voor de tips Ypsilon, het is inderdaad wat omslachtig en nogal tijdsrovend maar het is gelukt en dat is wat telt ;) .

Reageer