Nieuwe manier oppervlakte cirkel?

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 78

Nieuwe manier oppervlakte cirkel?

tja als je naar de topictitel kijkt zul je vast wel denken:"HAHAHA!!!!!" Schaam je :D . dit is dus eigenlijk een nieuwe manier om pi te berekenen! althans, dat hoop ik. er zijn wel honderden manieren denk ik, deze zal vast wel bestaan, maar ik hoop het niet :D . deze manier wordt gedaan zonder hoeken te gebruiken!

ik ging maar eens kijken naar een cirkel en ik was aant denken en aant denken toen dacht ik, wat nou als ik de helft van dit cirkel neem, en daar teken ik en zon groot mogelijk driehoek in! dan heb ik nog 2 delen wat die driehoek niet in beslag neemt over. wat nou als ik daar weer een driehoek in zet? en van het deel dat over is, daar weer een driehoek inzetten? dan kom ik uiteindelijk na oneindig maal doen (oneindig.... duh!) op een halve cirkel!

ff een plaatje ter voorbeeld
cirkel_.JPG
cirkel_.JPG (5.25 KiB) 113 keer bekeken
dus ik denk:"daar ga ik een formule van maken" maarja dat is wel erg onoverzichtelijk, daarom heb ik maar een GR progammaatje gemaakt maar ik zal me best doen!
\((R*R*2^1)+\frac{\sqrt{R^2+R^2}}{2}*(R-\sqrt{R^2-{\frac{\sqrt{R^2+R^2}}{2}}^2})*2^2+... \)
oke ik houd maar op, iets langer en de latex code is te groot :P

oke in programmeer taal is het wel makkelijk :( (Bij For(A,0,330) slaat die 330 op dat je uiteindelijk een 2^330 hoek aan het uitrekenen bent :D )

Input: "STRAAL=",R

R -> B

R -> C

0 -> D

2 -> X

For(A,0,330)

B*C*X ->L

D+L -> D

2X -> X
\(\frac{\sqrt{B^2+C^2}}{2}\)
-> B
\(R-\sqrt{R^2-B^2}\)
-> C

End

Disp D

voer het maar in in je GR (als je die hebt, ik heb trouwens een Ti-84 plus gebruikt) en je zult zien dat als je straal = 1 invult dat je dan pi krijgt

commentaar plz ;)
There's only one person who can tell Pi, and thats me!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Nieuwe manier oppervlakte cirkel?

Of je de eerste bent, weet ik niet (ik betwijfel het), maar dat hoeft ook niet!

Als je het zelf gevonden hebt, blijft het leuk - en daar draait het toch om? ;)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer