Springen naar inhoud

Afgeleiden van functie in een functie

• Log in om te kunnen reageren

Lathander

Lathander

• >1k berichten
  • 2501 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 november 2007 - 21:08

Sorry dat ik met zo'n vraagje afkom, maar ik weet niet meer hoe het moet en de uitleg op het wiskundeboard in dat gesloten topic is me te onduidelijk

ik zit met de functie LaTeX

Vraag is: onderzoek de functie. Ik vermoed dus dat er gevraagd wordt het verloop van de functie te onderzoeken adhv het voorschrift.

Wat met LaTeX bedoeld wordt is niet vermeld, of het nu de 10-voudige of de natuurlijke is is onduidelijk.

dus ik zit met LaTeX

Zou iemand me daar de theoretische afgeleide van kunnen uitschrijven? Zowel natuurlijk logaritme als 10-voudige?

Veranderd door Evil Lathander, 04 november 2007 - 21:09

"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

goldsteen

goldsteen

• >100 berichten
  • 179 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 november 2007 - 21:35

Sorry dat ik met zo'n vraagje afkom, maar ik weet niet meer hoe het moet en de uitleg op het wiskundeboard in dat gesloten topic is me te onduidelijk

ik zit met de functie LaTeX

Vraag is: onderzoek de functie. Ik vermoed dus dat er gevraagd wordt het verloop van de functie te onderzoeken adhv het voorschrift.

Wat met LaTeX bedoeld wordt is niet vermeld, of het nu de 10-voudige of de natuurlijke is is onduidelijk.

dus ik zit met LaTeX

Zou iemand me daar de theoretische afgeleide van kunnen uitschrijven? Zowel natuurlijk logaritme als 10-voudige?

Je kunt de functie splitsen in log(x-3) - log(2x+5)
Dan is de afgeleide bepalen toch niet meer zo moeilijk ?

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 november 2007 - 21:49

Algemeen:

LaTeX
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Lathander

Lathander

• >1k berichten
  • 2501 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 november 2007 - 21:56

Dus als ik het goed heb is de afgeleide van LaTeX gelijk aan:

LaTeX

Indien we met de 10-voudige logartime werken welteverstaan

Veranderd door Evil Lathander, 04 november 2007 - 22:00

"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 november 2007 - 22:06

In plaats van 8, vind ik 11 in de teller.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

aadkr

aadkr

• >5k berichten
  • 5442 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 04 november 2007 - 22:19

[attachment=771:scan0004.jpg]

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 november 2007 - 22:23

Ik heb ook even de berekening gemaakt en is dit ook een correct antwoord ?

LaTeX

Het is voor jullie misschien een stomme vraag maar ik ben niet zo goed in logaritmische functies.
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 november 2007 - 22:34

Welke log is dit nu?

Lathander

Lathander

• >1k berichten
  • 2501 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 november 2007 - 23:46

Dat zullen we morgen weten als ik het vraag aan het hoofd van het Monitoriaat, welke de vraag heeft opgesteld

en inderdaad 11 ipv 8, mijn fout

Ruben, kijk eens naar de post van Morzon, zo hoort het volgens mij. aadkr heft het helemaal correct uitgeschreven

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 november 2007 - 23:51

Ik bedoelde: welke log bedoelt Ruben in z'n uitwerking...?

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 november 2007 - 06:29

Ruben, kijk eens naar de post van Morzon, zo hoort het volgens mij. aadkr heft het helemaal correct uitgeschreven

K, dan zal mijn denkwijze wel verkeerd zijn ;).

@TD: die notatie is waarschijnlijk verkeerd, ik bedoel eigenlijk ln(10) maar waarschijnlijk is het dan nog steeds verkeerd.

Veranderd door Ruben01, 05 november 2007 - 06:32

BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

goldsteen

goldsteen

• >100 berichten
  • 179 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 november 2007 - 10:55

Dat zullen we morgen weten als ik het vraag aan het hoofd van het Monitoriaat, welke de vraag heeft opgesteld

en inderdaad 11 ipv 8, mijn fout

Je hebt de "gewone logaritme" als in jouw functie en de "natuurlijke" ook wel genoteerd als "In".

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 november 2007 - 16:42

@TD: die notatie is waarschijnlijk verkeerd, ik bedoel eigenlijk ln(10) maar waarschijnlijk is het dan nog steeds verkeerd.

De ln(10) moet in de noemer staan en die 2x-3 klopt ook niet...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures