Mijn betoog

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 5

Mijn betoog

Hier is mijn betoog. Ik wil graag jullie mening horen en of jullie nog wat suggesties voor mij hebben. Ik moet het alleen nog wat uitgebreider doen, want het moet ongeveer 5 minuten duren.

Stelling1: Om integratie te laten slagen moet je de vreemdelingen de kans geven hun eigen identiteit te vormen.

Bijvoorbeeld een vrouw die wil gaan werken maar dat mag niet omdat ze een bijvoorbeeld een hoofddoek opheeft of een stip op haar voorhoofd of een niqaab, of andere soorten kleding, zoiets kan voor zo´n vrouw heel veel betekenen, zo´n vrouw wil het niet afdoen. Zij kan dan niet werken en dat kan haar integratie in de weg staan.

Sommige mensen vinden dat ze dat af moeten doen, omdat het een enorme afstand zou kunnen creëren, maar ik vind van niet omdat vrijheid van godsdienst een van de belangrijkste artikelen uit de grondwet is. Ook leven we een vrij land en iedereen zelf mag weten wat diegene aan doet.

Als je ook naar Bijvoorbeeld naar Engeland kijkt dan zie je hoeveel vrouwen er met een hoofddoek of iets anders werken en die prima geïntegreerd zijn

Stelling2: De hoofddoekjes en de islamitische scholen staan integratie niet in de weg

Een hoofddoek heeft niets met integratie te maken want er zijn ook autochtone dames die een hoofddoek dragen.

Ze zeggen dat dat niet bij de Nederlandse cultuur past maar de Nederlandse cultuur is ook dat ieder mag dragen wat hij wil.

Er zijn bepaalde eisen die het ministerie van onderwijs stelt, elke school moet er aan voldoen, dus ook islamitische scholen. De meeste islamitische scholen voldoen aan die eisen en anders worden ze gesloten.

Ook zijn er in Nederland christelijke scholen en Joodse scholen waar niemand problemen mee heeft dus ik snap eigelijk niet zo waarom ze van Islamitische scholen wel zo´n probleem maken.

Ook maken de kinderen op zulke scholen naast de islamitische cultuur ook nog kennis met de Nederlandse cultuur, via bijv. taal- aardrijkskunde- en geschiedenisboeken. Als ze ook kennis maken met de Nederlandse cultuur lijkt het me geen probleem dat ze ernaast ook kennis maken met hun eigen cultuur.

Tor slot denk ik dat integratie iets wat vanzelf gaat. Als je in een bepaald land woont, neem je vanzelf de cultuur en de gewoonten en de wetten van een land in ieder geval in je op. Maar ik vind niet dat iedereen in Nederland het zelfde moet zijn, verschil moet er zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Mijn betoog

Ik vind het veel te subjectief. Als ik deze twee stellingen lees dan mis ik toch enige vorm van objectiviteit. Met andere woorden je geeft enkel je eigen mening maar er is geen plaats voor discussie. Als dit per se je werkwijze is dan raad ik je aan van je stellingen te bekrachtigen met cijfers e.d.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Reageer