Gewichtsverlies bij kanker verklaard door tumor-eiwit

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Gewichtsverlies bij kanker verklaard door tumor-eiwit

Kankerpatiënten verliezen vaak alle eetlust, vallen dramatisch af en lijken helemaal weg te teren. De oorzaak hiervan is het eiwit Mic-1 dat door tumoren wordt afgescheiden en in de hersenen het hongergevoel uitschakelt.


Lees meer... NRC
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 6

Re: Gewichtsverlies bij kanker verklaard door tumor-eiwit

Ik heb wel een paar collega's die wat van die eiwitten kunnen gebruiken

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Gewichtsverlies bij kanker verklaard door tumor-eiwit

Bah. Wat een vervelende, onsmakelijke en nutteloze opmerking.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 6

Re: Gewichtsverlies bij kanker verklaard door tumor-eiwit

Mee eens dat het onsmakelijk is om over overgewicht te praten als we het over een dodelijke ziekte hebben, excuses. Maar ik ben bang dat de farmaceutische industrie hier heel anders over denkt.

Berichten: 21

Re: Gewichtsverlies bij kanker verklaard door tumor-eiwit

In het artikel staat ook volgende zin:Zo wordt het tijdens de zwangerschap door de placenta aangemaakt om te voorkomen dat de moeder het ‘vreemde’ weefsel van het kind afstoot.

En zwangere vrouwen hebben ook een toegenomen eetlust. Hoe moet je dat aan elkaar rijmen? Er zal nog veel denkwerk aan te pas komen eer ze juiste uitspraken kunnen doen.

Berichten: 12.262

Re: Gewichtsverlies bij kanker verklaard door tumor-eiwit

Bij zwangere vrouwen zijn er vast zoveel meer stoffen die van invloed zijn dat het effect van dit ene eiwitje er misschien niet zoveel meer aan doet?


Het zou natuurlijk prachtig zijn als dit eiwit een functie kan vinden als eetlustremmer... alleen lijkt me een remmend effect of het immuunsysteem niet een wenselijke bijwerking. Ik ben benieuwd of we er ooit nog iets van horen, helaas blijken veel kandidaat-eetlusremmers om de een of andere reden toch in de prullenbak of vergetelheid te belanden.
Victory through technology

Reageer