Kindsoldaat

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 39

Kindsoldaat

Hallo,

Ik heb 2 vraagjes op mijn taak waarvan ik het antwoord niet zeker weet:

1) Waarom willen de voormalige kindsoldaten niet met hun hele naam genoemd worden ?

Ik denk omdat het leger, die van hen kindsoldaten heeft gemaakt, weten dat ze ontsnapt zijn en misschien hun hele familie gaan opsporen en vermoorden.

2) Waarom vechten er veel meer kindsoldaten tegen regeringslegers dan in dienst van regeringslegers ?

Ik denk omdat de regeringslegers 1 of meerdere familieleden vermoord hebben en hun bezittingen geplunderd toen zij, de soldaten, de kinderen ontvoerden. En dus willen de kindsoldaten zich wreken tegen de regeringslegers door hen te vermoorden of iets anders met ze willen doen.

Het kan zijn dat mijn antwoorden gedeeltelijk of helemaal niet kloppen, kan iemand mij dan vervolledigen of corrigeren ?

Ik ben ook al heel blij met een site, document, ... waar ik antwoorden op deze vragen vind ... :D

Dank je wel !
'You always wish you could go back and do some things a little differently, but I learned a great deal, so it's O.K.

I don't take myself all that sirious, so I can look back and laugh' - Mark Wahlberg

Berichten: 47

Re: Kindsoldaat

Even zeggen dat ik hiervan eigelijk weinig afweet, k heb alleen de film "blood diamond" gezien.

1. Die kinderen zijn gebrainwashed zodat ze hun medesoldaten en leiders als familie beschouwen.

Ze zijn ervan overtuigd dat hun echte familie dood hun in de steek gelaten heeft.

Daarom lijkt het me dat de volledige naam hun terug doet denken aan hun familie...

2. Het lijkt me niet legaal dat een kind van 14j "in dienst" treedt van een regering...

Berichten: 39

Re: Kindsoldaat

op vraag 2 even. Ik geloof ook dat soms kinderen "ontvoert" worden om mee te vechten door de groep tegen de regering.

Ik weet dit dus niet 100 % zeker!!

Gebruikersavatar
Berichten: 39

Re: Kindsoldaat

Hallo,

Sorry voor het late antwoord.

Die taak was opgegeven voor maandag, dus kwamen jullie antwoorden te laat aangezien ik uit Yogy's antwoord wat informatie kon uithalen.

Niet erg, ik heb mijn antwoorden uit de video gehaald die we over kindsoldaten hebben gezien.

Maar het waren heel vage herinneringen, tja ... :D :D

Wat jij zei, Yogy, wist ik helemaal niet.

Wat ik wel wist is dat die kinderen gedrogeerd worden: ze moeten een klein snapje in hun arm maken en er pilletjes in stoppen of ze krijgen zo'n spuitje.

Ze worden dus op een wrede en schandalige wijze behandeld.

En pmeisje, ja dat is waar.

Ze worden weggehaald uit hun huis en het kan zijn dat hun ouders en/of familieleden worden vermoord.

Of ze kunnen onderweg naar huis van school ontvoert worden.

Nog eens bedankt voor jullie antwoorden !
'You always wish you could go back and do some things a little differently, but I learned a great deal, so it's O.K.

I don't take myself all that sirious, so I can look back and laugh' - Mark Wahlberg

Reageer