Updates

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 4.502

Updates

Als ik een update van Windows (XP) ontvang ,is dat dan een toevoeging bij de vorige en bij het aanwezige programma of een update welke alle voorgaande updates ook bevat.

Je zou dan een schoonmaak kunnen houden bij alle voorgaande updates ,of Windows zou zelf schoonmaak kunnen houden tijdens het uitvoeren van de nieuwste update! :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Updates

Ik denk dat het telkens aanvullingen zijn op reeds voltooide updates, anders zouden de bestanden na een tijdje enorm groot worden.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Updates

Het zijn niet zozeer updates maar patches, dat is een wezenlijk verschil. En de patches werken maar op een klein deel van het besturingssysteem, meestal om een beveiligingslek te dichten. Dus de oude 'updates' kun je niet verwijderen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 1.007

Re: Updates

Ik denk dat het telkens aanvullingen zijn op reeds voltooide updates, anders zouden de bestanden na een tijdje enorm groot worden.
Yup en dat is nu precies een service pack. Een service Pack bevat alle patches tot dan toe. Helaas bestaat Windows XP SP2 al 3 jaar dus ben je na een herinstallatie van XP een uur aan het downloaden en installeren. Nja, maar even (een jaartje ofzo) wachten op het laatste Service Pack voor XP: XP SP3. Zodra hij uit is, kan je hem trouwens hier als .exe bestand downloaden. Wel handig als je regelmatig een herinstallatie doet (scheelt wat downloaden).

Reageer