Latex bibtex

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Latex bibtex

ik ben op zoek naar een stijl die een boek als volgt weergeeft.

auteurs, titel, uitgever, jaar.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Latex bibtex

If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Latex bibtex

nu zit ik helemaal met de handen in het haar.

Ik heb eindelijk een stijl naar mijn smaak gevonden (phjcp.bst), met deze invoer in mijn bib file:

Code: Selecteer alles

@Book{boek1,

author= "Colette Demil and Stef Bellens and Steven De Coster", 

title = {Bouwen en verbouwen; een juridische leidraad in 356 vragen},

publisher = {Standaard Uitgeverij},

year=2002,

page={30}

}
kom ik op de figuur in bijlage. Nu zou ik die "and" automatisch naar "en" of "&" willen zetten en die "S. D. Coster" moet uiteraard "S. De Coster" worden. Hoe kan ik dit doen?

Laatste lukt met mbox, maar het kan mss anders.
Bijlagen
bibtex.png
bibtex.png (8.47 KiB) 525 keer bekeken
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Latex bibtex

Ik heb het uiteindelijk zelf gevonden dus post ik het maar even dan heeft iedereen er iets aan.

gewoon command "latex.exe makebst.tex" geeft een console venster om een eigen bst bestand te maken.

(eventueel moet dit pakket nog worden geïnstalleerd)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Latex bibtex

Nu duikt er weer een ander probleem op.

Ik wil een hele boel url's toevoegen, maar latex blijft altijd errors geven, ook al gebruik ik \url{}.

Hoe los ik dit op?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Latex bibtex

mischien moet je de '/' of '\' tekens exitten?

Mischien heb je hier wat aan: http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html?label=setURL

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Latex bibtex

http://www.kronto.org/thesis/tips/url-formatting.html

zo doe ik het nu, maar bij de eerste url loopt het al mis. Kan het zijn dat het misloopt omdat deze vol vreemde tekens staat?
bibtexError.jpg
bibtexError.jpg (23.17 KiB) 513 keer bekeken
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer