Springen naar inhoud

[geneeskunde] koude / warmte en bloedverdunners


  • Log in om te kunnen reageren

#1

aphrodite

    aphrodite


  • 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 december 2003 - 11:12

Is er een oorzakelijk verband tussen het "koud hebben of aanvoelen" en het gebruik van bloedverdunners ?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2


  • Gast

Geplaatst op 11 februari 2004 - 16:41

Dat zou best eens kunnen, als het bloed dunner of dikker is kan het meer of minder warmte aan/afvoeren. Hierdoor kun je het koud of warm krijgen.

#3

Gijsie

    Gijsie


  • 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 februari 2004 - 21:49

Dat zou best eens kunnen, als het bloed dunner of dikker is kan het meer of minder warmte aan/afvoeren. Hierdoor kun je het koud of warm krijgen.



bloedverdunners hebben geen invloed op de viscositeit van het bloed, ze verlengen alleen maar de stollingstijd.

#4


  • Gast

Geplaatst op 09 maart 2004 - 20:36

Ik zal deze vraag is morgen aan me pathologie juf voorleggen.(studeer verpleegkunde zit eerste jaar)
En dan hoop ik binnenkort antwoordt te krijgen.

#5

DePurpereWolf

    DePurpereWolf


  • >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 maart 2004 - 12:55

Dat zou best eens kunnen, als het bloed dunner of dikker is kan het meer of minder warmte aan/afvoeren. Hierdoor kun je het koud of warm krijgen.



bloedverdunners hebben geen invloed op de viscositeit van het bloed, ze verlengen alleen maar de stollingstijd.

Ten eerste zie ik niet echt de relatie tussen warmtecapaciteit en viscositeit.
Ten tweede veranderen de eigenschappen van het vloeistof ALTIJD, als de concentratie verandert of als er een andere vloeistof in wordt gemixt.

Hoeveel ze veranderen, daar laat ik me niet over uit. Maar wat hierboven is een fout in terminis

#6

Gijsie

    Gijsie


  • 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 maart 2004 - 21:50

Dat zou best eens kunnen, als het bloed dunner of dikker is kan het meer of minder warmte aan/afvoeren. Hierdoor kun je het koud of warm krijgen.



bloedverdunners hebben geen invloed op de viscositeit van het bloed, ze verlengen alleen maar de stollingstijd.

Ten eerste zie ik niet echt de relatie tussen warmtecapaciteit en viscositeit.
Ten tweede veranderen de eigenschappen van het vloeistof ALTIJD, als de concentratie verandert of als er een andere vloeistof in wordt gemixt.

Hoeveel ze veranderen, daar laat ik me niet over uit. Maar wat hierboven is een fout in terminis


er is geen verband,

het bloed wordt niet dikker of dunner van bloedverdunners, en dit heeft dus ook niets met het warm of koed aanvoelen van ledematen.

#7

Tinustechniek

    Tinustechniek


  • >100 berichten
  • 141 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 april 2004 - 13:14

het bloed wordt niet dikker of dunner van bloedverdunners

Is dat wel zo? Ik ken iemand die na/tijdens gebruik van bloedverdunners telkens(maag)bloedingen kreeg.
Los van het feit of het bloed daadwerkelijk dunner wordt of gewoon de zelfde vicositeit behoud: hoe wordt de stolling beinvloed?

#8

fornix

    fornix


  • >25 berichten
  • 46 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 april 2004 - 18:47

het bloed wordt niet dikker of dunner van bloedverdunners

Is dat wel zo? Ik ken iemand die na/tijdens gebruik van bloedverdunners telkens(maag)bloedingen kreeg.
Los van het feit of het bloed daadwerkelijk dunner wordt of gewoon de zelfde vicositeit behoud: hoe wordt de stolling beinvloed?


Het bloed wordt inderdaad niet dunner. Neem je een van de meest gebruikte bloedverdunners acetylsalicylzuur (merknaam Ascal) als voorbeeld. Dit is een trombocyten aggregatieremmer, oftewel trombocyten (=bloedplaatjes) klonteren minder snel samen bij vaatschade (ze vormen bij vaatschade een soort prop in de opening). Het gevolg is dat de wond minder snel dicht gaat zitten. Oftewel de bloedingstijd neemt toe.

#9


  • Gast

Geplaatst op 01 juni 2004 - 18:32

Ik kan van de zomer als testpersoon aan de slag, moet dan een maand lang bloedverdunners testen. Ik zou wel eens willen weten of dit niet schadelijk is voor m'n gezondheid en/of dat nog bepaalde kwalen met zich meebrengt.
Wie kan/wil mij hier antwoord op geven?





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures