Usb-sticks

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 8.614

Usb-sticks

Allereerst: ik ben niet erg op de hoogte van deze kant van de wetenschap. Mocht mijn topic dus ergens anders thuishoren, bied ik bij dezen reeds mijn excuses aan.

Ik zoek een nogal grote hoeveelheid ( :D 10.000) USB-sticks die voorzien zijn van een display. Deze USB-sticks moeten een nummer krijgen, dat echter niet op voorhand gekend is. Daarom zouden ze op een computer aangesloten moeten worden om vervolgens het nummer erin te programmeren.
  • Bestaan dergelijke USB-sticks?
  • Indien ja, waar zijn ze te verkrijgen (liefst een leverancier, geen winkel)?
  • Hoeveel kosten ze?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Usb-sticks

[*]Bestaan dergelijke USB-sticks?
ja:

google "memory stick with display"

life can be simple (sometimes) :D

Company Shenzhen Truth Digital Technology Co.,Ltd

Address Floor 6,Dachong Keji BLDG, No.28 Tonggu Rd shenzhen guangdong 518000 China

Phone 86 - 755 - 26742000

Fax 86 - 755 - 26741199

Homepage www.flashdisk.com.cn

Contact Teresa Han / Marketing & Business Manager
Spoiler: [+]
(en als de koop doorgaat valt er voor mij wel eentje van de kar hè :D )
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8.614

Re: Usb-sticks

google "memory stick with display"
Goede tip, al had ik dit helaas zelf al bedacht.
Jan van de Velde schreef:Company Shenzhen Truth Digital Technology Co.,Ltd

Address Floor 6,Dachong Keji BLDG, No.28 Tonggu Rd shenzhen guangdong 518000 China

Phone 86 - 755 - 26742000

Fax 86 - 755 - 26741199

Homepage www.flashdisk.com.cn

Contact Teresa Han / Marketing & Business Manager
*kuch* Dat is niet bij de deur.

EDIT: Intussen heb ik dit gevonden. Niet goedkoop, maar is er een kenner die weet of ik hiermee kan wat ik ermee wil kunnen?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Usb-sticks

*kuch* Dat is niet bij de deur.
*kuch* 10 000 van die dingen passen ook niet in je fietstas.

(Zoiets wordt afgeleverd.. :D ..)
EDIT: Intussen heb ik dit gevonden. Niet goedkoop, maar is er een kenner die weet of ik hiermee kan wat ik ermee wil kunnen?
en dat is een bericht van 2005, dus die prijs is vast al meer dan gekwarteerd intussen
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Usb-sticks

Ik zal maar niet vragen waar je 10.000 USB-sticks voor nodig hebt... :D
Jan van de Velde schreef:*kuch* 10 000 van die dingen passen ook niet in je fietstas.

(Zoiets wordt afgeleverd.. :D ..)
Er bestaan ook nog leveringskosten. Nu zijn USB-sticks weliswaar niet zo heel groot, maar 10.000 neemt toch de nodige ruimte in. Zal dus sowieso een duur grapje zijn om 10.000 USB-sticks vanuit China te verschepen naar Nederland (neem ik aan).
en dat is een bericht van 2005, dus die prijs is vast al meer dan gekwarteerd intussen
Één voordeel, producten worden nagelang ze langer op de markt zijn normaal goedkoper. Als je dus die prijs aanhoudt, zal het waarschijnlijk(!) lager uitvallen.

Maar ik heb, denk ik, goed nieuws voor Klintersaas. Op de website USB-stick-offerte.nl kun je gratis offertes laten maken voor verschillende aantallen USB-sticks met verschillende grootte's, van 64MB t/m 2048MB. Misschien heb je daar iets aan? :D
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Usb-sticks

Ik zoek een nogal grote hoeveelheid ( :D 10.000) USB-sticks die voorzien zijn van een display. Deze USB-sticks moeten een nummer krijgen, dat echter niet op voorhand gekend is. Daarom zouden ze op een computer aangesloten moeten worden om vervolgens het nummer erin te programmeren.
Wil je dat het nummer van de USB sticks op het display gaat zien ofzo ?

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er een display moet opzitten. Wanneer je een USB-stick gaat kopen met display zul dit waarschijnlijk een mp3 speler zijn met nog een aantal andere knoppen.

Is dat de bedoeling ?

PS: Misschien kan dit topic best verplaatst worden naar informatica (elektrotechniek is niet echt de goede plaats hiervoor).

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Usb-sticks

Er bestaan ook nog leveringskosten. Nu zijn USB-sticks weliswaar niet zo heel groot, maar 10.000 neemt toch de nodige ruimte in. Zal dus sowieso een duur grapje zijn om 10.000 USB-sticks vanuit China te verschepen naar Nederland (neem ik aan).
Op de waarde van 10.000 USB-sticks? Verwaarloosbaar. Uit te drukken in eurocenten per stuk. Airfreight? hoogstens enkele dubbeltjes per stuk.

Overigens, dacht je, als je diezelfde dingen in de benelux koopt, dat een of andere tussenhandel die transportkosten niet heeft hoeven betalen en dus niet in rekening brengt?

10 000 van die dingen is een volwassen order, waarvoor je gerust contact met een fabrikant kunt opnemen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Usb-sticks

Jan van de Velde schreef:Op de waarde van 10.000 USB-sticks? Verwaarloosbaar. Uit te drukken in eurocenten per stuk. Airfreight? hoogstens enkele dubbeltjes per stuk.

Overigens, dacht je, als je diezelfde dingen in de benelux koopt, dat een of andere tussenhandel die transportkosten niet heeft hoeven betalen en dus niet in rekening brengt?

10 000 van die dingen is een volwassen order, waarvoor je gerust contact met een fabrikant kunt opnemen.
Binnen de Benelux zijn de kosten iig wel lager :D
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 190

Re: Usb-sticks

Binnen de Benelux zijn de kosten iig wel lager :D
...maar kosten de sticks misschien wel meer...

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Usb-sticks

Wanneer je een USB-stick gaat kopen met display zul dit waarschijnlijk een mp3 speler zijn met nog een aantal andere knoppen.
:D

Er bestaan USB-sticks met display, die verder geen extra functies hebben (en dus ook geen mp3-speler zijn :D )
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Usb-sticks

Phys schreef: :D

Er bestaan USB-sticks met display, die verder geen extra functies hebben (en dus ook geen mp3-speler zijn :D )
Ik heb ondertussen eens wat rondgezocht en kwam tot het besluit dat die inderdaad bestaan. Het nut hiervan snap ik wel niet volledig maar dat zal waarschijnlijk wel aan mij liggen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Usb-sticks

Nee hoor, dat heb ik ook nooit begrepen eerlijk gezegd :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 8.614

Re: Usb-sticks

Ik heb nieuwe instructies gekregen wat betreft de USB-sticks (ik ben ook maar een tussenpersoon). De USB-sticks moeten namelijk niet één, maar 5 kleine afzonderlijke displaytjes bezitten. Er moet namelijk een 5-cijferig nummer ingeprogrammeerd worden, waarbij elk cijfer op één van de displaytjes te zien is.

Eerlijk gezegd weet ik niet of zoiets überhaupt wel bestaat, maar orders zijn orders. Ik stel dus opnieuw de vragen:
  • Bestaan die dingen?
  • Zo ja, kennen jullie een leverancier?
  • Hoeveel kosten ze?
Maar ik heb, denk ik, goed nieuws voor Klintersaas. Op de website PS: Misschien kan dit topic best verplaatst worden naar informatica (elektrotechniek is niet echt de goede plaats hiervoor).
Dat is waarschijnlijk inderdaad het beste.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Usb-sticks

De USB-sticks moeten namelijk niet één, maar 5 kleine afzonderlijke displaytjes bezitten. Er moet namelijk een 5-cijferig nummer ingeprogrammeerd worden, waarbij elk cijfer op één van de displaytjes te zien is.
Waarom 5 schermpjes waarbij op elk schermpje één cijfer komt, en niet gewoon één schermpje waar alle 5 cijfers op komen? Want USB-sticks met 5 schermpjes vinden, is niet 1,2,3 gebeurd...
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Usb-sticks

Ik heb nieuwe instructies gekregen wat betreft de USB-sticks
Als het zo specifiek wordt, en het gaat inderdaad om 10 000 stuks, dan zou ik zeggen, nu wordt het écht tijd om contact op te nemen met fabrikanten.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer