Spreekt u spaans?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7

Spreekt u spaans?

Het merendeel van de mensen spreekt engels. Heeft iemand hier spreekt spaans of sommige?

Berichten: 3.165

Re: Spreekt u spaans?

Helaas niet.

Ik vind het spijtig dat je op het voortgezet onderwijs niet mag kiezen tussen Frans en Spaans. Naar mijn smaak krijgt het Frans hiermee wat te veel krediet en het Spaans wat te weinig krediet, ik meen mij namelijk te herinneren dat het Spaans voor meer mensen de moedertaal en een vreemde taal is dan het Frans.

Op dit moment ben ik om een pragmatische reden Frans aan het leren (de summiere basis die ik had was voor een groot deel verdwenen na zo veel jaren geen Frans te hebben gehad). Ik wil ook nog eens mijn Duits wat verbeteren, mijn basis is voldoende dat ik met veel lezen en het bestuderen van de grammaticale regels dat zelfstandig wel kan doen.

Als ik daarna ooit nog eens tijd ga hebben dan wil ik graag Spaans leren. Het komt goed van pas voor wanneer je op vakantie gaat naar bijvoorbeeld een Zuid-Americaans land en er zijn ook nog wel aardige Spaanstalige films.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 7

Re: Spreekt u spaans?

Okay. U heeft al mijn steun als je verlangen om te leren spaans. (Aangezien het mijn moedertaal.)

Berichten: 254

Re: Spreekt u spaans?

Hablo espanol. Eres de Espana o suramerica?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Spreekt u spaans?

Okay. U heeft al mijn steun als je verlangen om te leren spaans. (Aangezien het mijn moedertaal.)
Que?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 39

Re: Spreekt u spaans?

Ik volg nu spaans voor 3 jaar :D

en ik vindt spaans echt super!! :D

Ik weet zelf dat mijn taalgevoel slecht is (dus ik had misschien beter frans kunnen kiezen gezien dat meestal makkelijker is(dat zeiden ze tenminste tegen mij)), maar met erg hard mijn best doen en genoeg motivatie haal ik wel goeie cijfers. :D

Gebruikersavatar
Berichten: 7

Re: Spreekt u spaans?

Hablo espanol. Eres de Espana o suramerica?
Soy de Sudamérica, para ser más específicos, soy de Chile.

Un saludo.

Reageer