Een differentiaal verg. oplossen dmv een particuliere opl.

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2.589

Een differentiaal verg. oplossen dmv een particuliere opl.

Hallo,

Een lineare differentiaal vergelijking van de eerster graad oplossen mbv Het zoeken van een particuliere oplossing.

Volgens mijn theorie in mijn leerboek kan door de algemeene oplossing van de bijbehorende homogene differentiaal vergelijking samen te tellen met een (willekeurige) particuliere oplossing de algemeene oplossing vinden van de niet homogene gegeven, oorspronkelijke differentiaal vergelijking.

Ik snap en kan alles behalve die part oplossing vinden. Hoe doe je dit? Wie kan het me kort uitleggen of waar vindt ik de nodige uitleg?

Dank bij voorbaat.

Berichten: 21

Re: Een differentiaal verg. oplossen dmv een particuliere opl.

check je mail....heb je een bestandje gestuurd waarin vrij duidelijk uit staat gelegd hoe dit in zijn werk gaat...

succes ermee
Ten minutes to Wapner



OK, so what's the speed of dark? -Steven Wright

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Een differentiaal verg. oplossen dmv een particuliere opl.

Babbitt schreef:check je mail....heb je een bestandje gestuurd waarin vrij duidelijk uit staat gelegd hoe dit in zijn werk gaat...

succes ermee
En dat kan niet voor iedereen beschikbaar zijn? Zo heeft men er niets aan...
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Berichten: 21

Re: Een differentiaal verg. oplossen dmv een particuliere opl.

Math schreef:
Babbitt schreef:check je mail....heb je een bestandje gestuurd waarin vrij duidelijk uit staat gelegd hoe dit in zijn werk gaat...

succes ermee
En dat kan niet voor iedereen beschikbaar zijn? Zo heeft men er niets aan...


Was ook zeker mijn intentie Math !

Maar het is een stappenplan voor het oplossen van DV's, het telt 5 bladzijdes en bestaat voor ongeveer 3/4 uit die equation tool in word. Als ik dit knip en plak, werkt het niet. Ook heb ik het niet online staan.

Heb jij een idee hoe ik dit kan doen, dan is het zeker voor iedereen beschikbaar.

En dan heeft men er ook iets aan :wink:
Ten minutes to Wapner



OK, so what's the speed of dark? -Steven Wright

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Een differentiaal verg. oplossen dmv een particuliere opl.

Heb jij een idee hoe ik dit kan doen
Elk stukje van de vergelijkingseditor in word opslaan als plaatje (veel werk ja...) en dit samen met de tekst die je wel gewoon kunt plakken posten.

Hoe je die plaatjes op internet krijgt? Bijv. gratis laten hosten via: http://imageshack.us en dan tussen [ url ] en [ /url ] hier neerzetten.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Een differentiaal verg. oplossen dmv een particuliere opl.

Of in word rechtstreeks 'opslaan als webpagina'.

Word maakt dan zelf alle nodige images aan, met een bijbehorend html-bestand. Dit allemaal ergens uploaden (je provider biedt gewoonlijk ook space) en enkel linken naar het html-bestand.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Een differentiaal verg. oplossen dmv een particuliere opl.

Ja dat is wellicht de snelste manier...
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Berichten: 21

Re: Een differentiaal verg. oplossen dmv een particuliere opl.

OK ik zal hier binnenkort even voor kijken en dan kan iedereen het alsnog nalezen...

maar Math, aan jouw posts op andere plaatsen te zien, schat ik in dat jij toch wel weet hoe je een dv oplost ? of zit ik ernaast ?
Ten minutes to Wapner



OK, so what's the speed of dark? -Steven Wright

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Een differentiaal verg. oplossen dmv een particuliere opl.

Babbitt schreef:OK ik zal hier binnenkort even voor kijken en dan kan iedereen het alsnog nalezen...

maar Math, aan jouw posts op andere plaatsen te zien, schat ik in dat jij toch wel weet hoe je een dv oplost ? of zit ik ernaast ?
Ja idd, hoezo?
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Berichten: 236

Re: Een differentiaal verg. oplossen dmv een particuliere opl.

Babbit

Je kunt altijd een printscreen maken en plakken in paint.

Nu heb je een afbeelding van je scherm.

Ook is er een mogelijkheid om het bestand af te drukken met een office image writer. je kunt dan het plaatje digitaal opslaan.

Reageer