Problemen na invision update

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Problemen na invision update

We hebben ons best gedaan om met het onderhoud het forum weer zo goed mogelijk op te leveren. Er blijven echter altijd dingetjes tussendoor schieten.


In dit topic kan je problemen aankaarten, die waarschijnlijk zijn ontstaan door de updates van afgelopen weekend.


Ik zal de berichten hieronder in een lijstje verzamelen, in volgorde van prioriteit. In die volgorde proberen we de problemen ook te verhelpen.

  1. Quoten van emoticons gaat fout zie post #7
  2. Het bekijken van bestaande LaTeX-code werkt niet zie ook hier
  3. Topic Prefix werkt niet meer zie post #3
  4. Interne links verwijzen vaak naar /invision/, maar dat klopt niet.
  5. De gastprefix (*_gast_) verschijnt 2x zie post #7
  6. Witregels bij lijsten kloppen niet altijd zie post #7
  7. Kolomindeling bij "Instellingen" klopt niet zie post #4. gemaakt.
  8. Aanhef van quote klopt niet zie post #2. gemaakt
  9. Lijst speciale tekens werkt niet meer gemaakt
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 8.614

Re: Problemen na invision update

Boven quotes die gegenereerd zijn door de Afbeelding- of Afbeelding-knoppen stond vroeger het volgende:


Gebruikersnaam schreef:


Sinds vandaag (waarschijnlijk een gevolg van het forumonderhoud dus) staat er het volgende boven quotes die gemaakt zijn voor het forumonderhoud:


schreef:(Gebruikersnaam)


en het volgende bij quotes die gemaakt zijn na het forumonderhoud:


schreef:(Gebruikersnaam @ datum, tijdstip)


Is het de bedoeling dat dit zo blijft of is dit een foutje dat door de mazen van het net geglipt is?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 8.614

Re: Problemen na invision update

Voor het forumonderhoud moest er bij het openen van een nieuwe topic in "Site- en softwaregerelateerd" steeds een keuze gemaakt worden uit volgende voorgevoegde categorieblokjes:
  • [Vraag]
  • [Verzoek]
  • [Foutmelding]
  • [Overig]
Nu is die keuze niet meer nodig. Hoort dit zo of is dit een foutje dat aan jullie aandacht ontsnapt is?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Problemen na invision update

Misschien kan de titel best veranderd worden in "Fouten na forumonderhoud 11/2007" of iets in die aard, anders komen er misschien tientallen topics.
Daar was ik al mee bezig toen je dit aan het schrijven was :D


Ik heb reeds 2 bugs opgemerkt:


  1. Wanneer ik naar instellingen ga zie ik bij 'laatst gelezen onderwerpen' een leeg vak staan boven de kolom van het tijdstip.
  2. In deze topic zou TD een antwoord gepost hebben dat ik niet direct zie staan. Als je kijkt in het subforum Analyse en Calculus zie je dat TD daar laatst gepost heeft in dat topic (gisteren --> dan was het forum toch offline ?). Het bericht wordt wel niet weergegeven.
Ad 1: opgenomen in de lijst

Ad 2: TD zat in een gebruikersgroep die toegang had tot het forum, ook toen het als "down" stond aangemerkt. Hij had dat niet (genoeg) door, en heeft toch iets gepost. Dat is een post geweest die er dus een beetje tussen is gevallen
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Problemen na invision update

Klintersaas schreef:Boven quotes die gegenereerd zijn door de Afbeelding- of Afbeelding-knoppen stond vroeger het volgende:

(...)

Is het de bedoeling dat dit zo blijft of is dit een foutje dat door de mazen van het net geglipt is?
De extra info (datum/tijd) zijn dingen die je kunt toevoegen. Kijk maar eens in de code van je conceptvenster als je op quote klikt. De volgorde klopt niet helemaal inderdaad; "Klintersaas schreef @ ....[snapback]367137' target='_self[/snapback]" zou mooier zijn.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Problemen na invision update

Je krijgt een foutmelding als je probeert speciale tekens (link onder conceptberichtvenster) in te voegen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8.614

Re: Problemen na invision update

  • Emoticons kunnen niet meer gequotet worden (zie hier voor een voorbeeld, in de laatste quote);
  • De gebruikersnamen van gasten krijgen tweemaal de vermelding "gast" (zie hier voor een voorbeeld).
EDIT: Merk ik nu pas op:
  • Er worden standaard twee witregels ingevoegd op het einde van een post;
  • Er wordt géén witregel meer ingevoegd aan het begin van een lijst (al weet ik niet of dit een probleem hoeft te vormen).
EDIT 2:


Blijkbaar wordt er soms wel en soms geen witregel ingevoegd aan het begin van een lijst.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Problemen na invision update

Je krijgt een foutmelding als je probeert speciale tekens (link onder conceptberichtvenster) in te voegen.
fixed.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Problemen na invision update

fixed.
inderdaad.


offtopic: complimenten aan het technisch team overigens :D . Het valt allemaal niet zo op, maar ik kan mezelf voorstellen "that there is more to it than meets the eye"
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2.504

Re: Problemen na invision update

in deze post zie ik dus de uitwerking van Latex niet staan, enkel de haakjes en de pure code... is dit ook zo'n gevolg
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Problemen na invision update

Ja, dat is voorlopig zo bij oude posts.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Problemen na invision update

Klintersaas schreef:
  • Emoticons kunnen niet meer gequotet worden (zie hier voor een voorbeeld, in de laatste quote);
Ter aanvulling voor het technisch team een testje:

Ten behoeve van test: :D :D :( :D

Code: Selecteer alles

 :eusa_sick:  :twisted:  :cry: [plusmin]
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Problemen na invision update

(Voortzetting testje (max. 10 smilies toegestaan in post)
Ten behoeve van test: :( :( :D :D

[*]
Ten behoeve van test: :D
Ten behoeve van test: :P

En nu met een komma tussen smiley en gewone tekst:

Code: Selecteer alles

[quote='Veertje' date='19 November 2007, 08:10' post='367306'] :cry:, gewone tekst][/quote]
:P , gewone tekst
[**]
:P , gewone tekst
:P , gewone tekst

Het lijkt erop dat het toch werkt terwijl in de topic die Klintersaas aanhaalt (bijv. deze post - niet zichtbaar voor gebruikers) alleen de stukken waaraan een quote tag met snapback voorafgaat de emoticons getoond worden. Bij stukken tekst tussen anderssoortige quote tags dus niet, daarin verschijnt de naam van het .gif bestand.


Note aan mod-technicus: in de regel gemerkt met [*] staat het volgende:

Code: Selecteer alles

[quote="Veertje"]Ten behoeve van test:  [plusmin][/quote]
Als jij mijn post nu probeert te wijzigen zul je zien dat de ( " ) in een ( ' ) is veranderd. Druk nu voorbeeld en je zult zien dat de gehele "name=" instructie wordt genegeerd. Als je dan "plaats bericht" gedrukt hebt en daarna "wijzig" is de regel in het opmaakveld precies hetzelfde geworden als de regel die erop volgt (zonder name= instructie, dus gewoon een [ quote ] tag).


Maar bij [**] lukt het wel gewoon en maakt het niet uit welke aanhalingstekens ik in de quote tag gebruik.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde


Re: Problemen na invision update

nog een gastposttest


[edit door Miels] Er is kennelijk een verschil tussen het gebruik van een bestaande gebruikersnaam en een unieke gastnaam.

Reageer