Nederlands dictee

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 8.614

Nederlands dictee

Het hoeven overigens niet altijd lijstjes te zijn. Op YouTube kwam ik vandaag een dictee tegen ter gelegenheid van de 75ste verjaardag van het Genootschap Onze Taal. Het dictee bestaat uit 7 zinnen die elk in een apart filmpje op dicteersnelheid worden voorgelezen. Hier is het volledige dictee:

Onze Taal-dictee met Henny Stoel (compleet)

Hier zijn de zeven zinnen:

Onze Taal-dictee met Henny Stoel (zin 1/7)

Onze Taal-dictee met Henny Stoel (zin 2/7)

Onze Taal-dictee met Henny Stoel (zin 3/7)

Onze Taal-dictee met Henny Stoel (zin 4/7)

Onze Taal-dictee met Henny Stoel (zin 5/7)

Onze Taal-dictee met Henny Stoel (zin 6/7)

Onze Taal-dictee met Henny Stoel (zin 7/7)

De links naar de oplossingen zijn in de verborgen inhoud hieronder te vinden:



Tot slot zijn hier de spelregels te vinden.

Veel succes iedereen en niet spieken!
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 8.614

Re: Nederlands dictee

Ik bedenk nu pas dat het de bedoeling is dat deze topic [Edit: topic waar bovenstaand bericht uit afgesplitst is] enkel een overzicht blijft. Om te voorkomen dat gebruikers hier hun scores gaan posten lijkt het me beter om mijn vorige bericht af te splitsen naar een nieuwe topic en hier te vervangen door (...) [Edit: done]
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 3.165

Re: Nederlands dictee

Afsplitsen lijkt mij ook beter.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Reageer