Een motor op Alcohol

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

Een motor op Alcohol

Hellow, ik moet een profielwerkstuk over een motor op alcohol maken. Heeft een van jullie hier toevallig wat meer infosites over of iets dergelijks. Verder weet ik nog dat je uit snoepgoed alcohol kan verkrijgen door middel van destillatie. Ook hier zou ik graag wat meer info over willen krijgen. Zouden jullie mij kunnen helpen?

Alvast bedankt.. ;) :shock:

Greetz, P..

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Een motor op Alcohol

in snoepgoed zit geen alcohol. (hoop ik toch)

dus dmv destillatie is dat er ook niet uit te halen. Echter in snoep zit suiker, suiker kan dmv anaërobe gisting worden omgezet in alcohol (ethanol).
"Meep meep meep." Beaker

Re: Een motor op Alcohol

hehe,k dat bedoelde ik.. sorry.. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Een motor op Alcohol

Wat voor een soort motor ga je beschrijven?

& wat wil je erover weten? Ga je de werking van een 4-takt beschrijven zoals die in veel auto's in gebruik is en dan de karakterestieken van ethanol als brandstof daarbij? Waarop ligt de nadruk in je verslag en wat wil je erover weten?

Ford heeft een auto gemaakt die op zowel benzine als op alcohol loopt. Een beest van een ding.. zoek hem even op. Mag niet moeilijk zijn op een of ander auto-forum. Ik denk dat je daar veel uit kan halen.

Ook dragsters uit sommige klassen lopen op alcohol.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Re: Een motor op Alcohol

Thnx man voor je reactie, jah ik denk dat ik een gewone 4 takt ga beschrijven, anders wordt het toch een gedoe, het gaat zeg maar hoofdzakelijk om het vraagtstuk, of er in de toekomst alleen maar autoz op alcohol kunnen rijden, met autoz bedoel ik dan de gezinsauto vooral.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Een motor op Alcohol

Is de vraag of er voor auto's in de toekomst geen andere brandstof zal zijn dat ethanol?

Dan zou ik zeggen dat het niet om een 4-takt op alcohol gaat, maar juist om het beschrijven van alternatieven. Zowel voor brandstoffen als voor de manier om het om te zetten in beweging (elektromotor, interne verbrandingsmotor). Dat ligt trouwens ook aan hoe ver die "toekomst" weg is.

Er is een experimenten geweest met het inbouwen van een gasturbine in een (personen)auto. Gasturbines kunnen relatief erg zuinig zijn als ze constant op hun ideale toerental draaien. Jammer is dat ze erg traag zijn in toerenwisselingen. Je komt bij het stoplicht dus niet weg voor het al lang weer rood is.. :shock:

Momenteel is waterstof 'hot'.. zowel om in een verbrandingsmotor als in een brandstofcel te verbranden.

Als we overstappen op 'schone' kernfusie i.p.v. splijting, is de overstap naar elektrisch aangedreven auto's vrij logisch..

Succes,

Martin
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Re: Een motor op Alcohol

Er zijn al heel lang motoren op ethanol, zoek maar eens op modelbouwmotoren. En brandstofcellen werken met methanol, wat het kleinere broertje is van ethanol. Snoepgoed vergisten lijkt me niet zo'n kosten effectieve methode beter kan je naar grondstoffen kijken die niet zoveel kosten. (afvalproducten bijvoorbeeld)

Reageer