Proefje over het oog?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 13

Proefje over het oog?

Hallo

Weet iemand een goede proefje dat te maken heeft met het oog?Ik zat zelf te denken over de brandpuntafstand maar verder ben ik niet gekomen

Alvast bedankt

Milad

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Proefje over het oog?

Met het échte oog?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8.614

Re: Proefje over het oog?

Mocht dat laatste inderdaad het geval zijn, dan kan je hier wellicht inspiratie opdoen i.v.m. de brandpuntsafstand (Engels: focal length) van het menselijke oog (Engels: human eye).
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 39

Re: Proefje over het oog?

ik ken er ook nog een (of is dat die jullie noemden??)

over de zwarte plek op je netvlies.

Dan moet je op een blaadje zo`n dm uit elkaar 2 stippen zetten.

Je strekt je arm en langzaam trek je het blaadje dichter naar je hoofd.

Terwijl je dat doet concentreer je op de linkerstip.

Als het goed is zie je dan de rechterstip uiteindelijk niet meer.

Berichten: 13

Re: Proefje over het oog?

Ja ik bedoel het menselijke oog maar de proefje moet wel voor mijn profielwerkstuk zijn

Pmmeisje dat is de proef over je blinde vlek maar volgens mij is die te makkelijkj:P

Klintersaas ik zal ze eens bekijken:)

Bedankt voor all reacties

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Proefje over het oog?

Met je gewone ogen kun je onder water niet goed zien. Ontwerp eens een bril op sterkte voor iemand die scherp onder water wil zien (zonder een duikbril op te zetten)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 13

Re: Proefje over het oog?

klinkt goed maar ik vind niet veel informatie hierover dus ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet maken

Berichten: 6

Re: Proefje over het oog?

Al aan een snijpracticum gedacht? Je kunt een varkensoog bij de slachterij ophalen. Dit valt meestal wel te regelen. Dit hebben we zelf ook gedaan met biologie, je kunt de lens er zelf uithalen, en zelf het brandpunt bepalen, van een echte lens!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Proefje over het oog?

klinkt goed maar ik vind niet veel informatie hierover dus ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet maken
dát is nou juist de bedoeling van een PWS :D .

Eens iets uitzoeken. Waarom vissen wél goed zien onder water en wij niet. Geen voorgeprakte rommel copy-pasten, maar nadenken, uitzoeken, beproeven (neem een stel brillen en lenzen mee naar het zwembad). Geweldig, lijkt me zo.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 66

Re: Proefje over het oog?

Ander idee, zeer simpel dat wel:

Zie je in je gehele zichtsveld kleur? Of is er ook een stuk zwart-wit?

Of dit zo is, en hoe je dit kunt bepalen, moet je zelf uitzoeken. Zo ver help ik je niet.

Berichten: 13

Re: Proefje over het oog?

Onze mentor vond de proef met de duikersbril te ingewikkeld dus die doen we niet.We gaan volgens mij voor de proef van Brilman

Reageer