Springen naar inhoud

Household hacker

• Log in om te kunnen reageren

willemwever

willemwever

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 november 2007 - 15:58

Kijk hier eens: http://www.householdhacker.com

Er staat nu een aantal experimenten op de site, die er wel interessant uitzien. Interessant, maar vrij onmogelijk. Vooral de speaker zag er wel spannend uit, maar hoe zou zoiets uberhaupt kunnen werken zonder standaardmagneet? Volgens mij kan dit al niet echt zijn doordat de wet van behoud van impuls niet opgaat. Ook die uien ipod oplader lijkt me extreem onwaarschijnlijk. Sommige mensen claimen toch dat het ze gelukt is (bij de speaker), dus kan een van jullie hier zijn blik op werpen? Het lijkt me allemaal heel erg onwaarschijnlijk en vooral de speaker is heel makkelijk te faken, maar het zou wel heel vet zijn als het zo was :D

nogmaals, op youtube lees ik ongeveer vijftig keer zoveel reacties dat het NIET kan dan dat het wel kan, en ik kan zelf ook geen logische verklaring verzinnen waarom het wel zou werken, maar als iemand een onderbouwde verklaring kan geven voor het wel of niet werken van alle experimenten, zou ik dat wel tof vinden.

Mijn eigen idee over de speaker: het kan per definitie niet, want zelfs als er al een significant magnetisch veld gegenereerd wordt door de stroom, is er nog steeds geen standaardmagneetveld waar het zich tegen zou kunnen 'afzetten'. Geen vibraties dus. Het muntje heeft volgens mij ook geen enkele functie, de stroom kiest zijn snelste weg er doorheen naar het andere draadje om vervolgens weer terug te gaan? Volgens mij maak je een keiharde kortsluiting, op de manier van het filmpje.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 november 2007 - 19:16

Als moderator wil ik alleen zeggen dat je deze proefjes thuis niet moet uitvoeren. Het opladen van een ipod zonder de officiële lader kan ernstige consequenties (verwondingen) met zich meebrengen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

willemwever

willemwever

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 november 2007 - 21:27

haha, ik moet zeggen dat ik dit ook niet echt van plan was. Ik hoef geen stukken ui in mijn kabel en ik kan hem ook zonder biobatterij wel opladen. De speaker lijkt me ook link, heb je niet voor je het weet een kortsluiting in je ipod of pc?

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 november 2007 - 22:50

Enorm leuke filmpjes, ook leuk dat ze er niet bij zeggen waarom het zo is. Ik zou het zo uit gaan proberen.

Heeft iemand al eerder van deze trukjes gehoort?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures