[Boinc] vragen over boinc van non-boincers

Moderator: Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

[Boinc] vragen over boinc van non-boincers

is het de bedoeling te stoppen met folding en BOINC te gaan?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Boinc] vragen over boinc van non-boincers

Nee, bleek dat er uit?

Het is de bedoeling om een keuze te geven.

En die keuze maak je natuurlijk zelf, wat je zelf het leukst vind.

Gebruikersavatar
Berichten: 175

Re: [Boinc] vragen over boinc van non-boincers

Hmm nee ik blijf toch bij Folding@home... ziektes proberen op te lossen heeft bij mij toch een iets hogere prioriteit.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Boinc] vragen over boinc van non-boincers

Hallo,

Ik heb een computer die reeds aan de slag is met Folding@Home, enkele dagen geleden probeerde ik op een andere computer ook Folding@Home te installeren maar dit lukte niet volledig. Nu zou ik een computer willen laten werken aan F@H en eentje aan BOINC (eventueel de 2e core van mijn laptop ook BOINC: indien mogelijk).

Ik heb zojuist BOINC geinstalleerd en alles is goed gegaan denk ik toch.

Ik heb gekozen voor te werken aan een: http://einstein.phys.uwm.edu/ project.

Ik wil zeker GEEN mensen weghalen bij F@H want dat is een prachtig project maar wanneer je de F@H software niet ingang krijgt op je pc moet je zeker eens proberen met BOINC, het is prachtige software met veel mogelijkheden die er toch wel professioneel uitziet.

Berichten: 4.546

Re: [Boinc] vragen over boinc van non-boincers

Ik snap het niet 100%, als je de BOINC software dus installeert krijg je meerdere distributing programma's in 1 keer die allemaal tegelijkertijd werken? Of doen ze dat 1 voor 1?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Boinc] vragen over boinc van non-boincers

Ik snap het niet 100%, als je de BOINC software dus installeert krijg je meerdere distributing programma's in 1 keer die allemaal tegelijkertijd werken? Of doen ze dat 1 voor 1?
Eén programma BOINC manager" waar je projecten met behulp van een wizard kan toevoegen. Je kan de projecten kiezen uit deze lijst.

Deze projecten werken door elkaar, ikzelf heb er momenteel zes en hij is constant aan 2 WU's bezig (dual core wordt optimaal benut).

Berichten: 4.546

Re: [Boinc] vragen over boinc van non-boincers

Aha, ik heb ook een dual core, ik zal em dus maar aan het werk zetten :D De spellen die ik speel, hebben toch amper CPU kracht nodig. Beetje zonde van de dual core, dat wel. Ik heb verder maar 1 gig RAM en een GeForce 7 serie, dus ik kan de nieuwste spellen toch niet spelen. Nou ja dan kan ik em hier voor gebruiken :D
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 4.546

Re: [Boinc] vragen over boinc van non-boincers

Edit:

Zo, heb nu 3 projecten aanstaan: SETI@Home, Predictor@Home (doet nog niks) en LHCA@Home (doet ook nog niks). Ik kon Climateprediction.net niet bereiken, dat probeer ik nog wel eens. Heb ik toch weer het gevoel dat ik mijn bijdrage lever aan de wetenschap :D

Overigens, hoe kan ik bij jullie team komen?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 4.546

Re: [Boinc] vragen over boinc van non-boincers

Het wetenschapsforum boinc team is nu (hopelijk) Boinc-wide Het is dus een team dat je als het goed is bij elk project kunt terug vinden.
Hoe kan ik bij dit team komen? Ik heb jullie al eerder proberen te zoeken maar dat ging niet goed.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Boinc] vragen over boinc van non-boincers

Hoe kan ik bij dit team komen? Ik heb jullie al eerder proberen te zoeken maar dat ging niet goed.
Oei, dat is raar. Ikzelf ben vorige week ook gestart met enkele nieuwe projecten waar ik dus een team voor moet instellen maar dat lukte perfect.

Welke projecten wil je juist instellen, het kan zijn dat Wetenschapsforum daar nog geen team heeft en dan moet dat eerst aangemaakt worden.

Deze methode moet voor de bestaande projecten normaal werken:
Dus, hoe moet dat nou?
  1. Download de BOINC software!
  2. Installeer het programma (lees de voorwaarden)
  3. Voer het Boinc programma uit en voeg een project toe. Dit doe je door een url in te voegen. Je kunt een van de url's van de projecten hierboven pakken, of je kunt een nieuw project uit de lijst selecteren*
  4. Het programma vraagt of je lid, of geen lid bent. Voer je email adres in met een wachtwoord en druk op [next].
  5. Er word een browser-scherm geopend dat je naar de profiel website leidt van het desbetreffende project. Hier in kun je een team 'join'en, doe dit door op wetenschapsforum te zoeken en 'join' te klikken.*
  6. Als het goed is, is je pc nu aan de slag gegaan, je kunt alle schermen gewoon uit X-en. Een geel blauwe B kun je vinden rechtsonder op je scherm. Elk project komt met zijn eigen screen-saver.
  7. Als je aan twee of meer projecten wil werken, voer je gewoon meer projecten in.
Het wetenschapsforum team heeft tien leden, kom jij ons versterken?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Boinc] vragen over boinc van non-boincers

Dit is de draad waarin vragen gesteld kunnen worden over het BOINC programma en BOINC projecten als je het programma wilt installeren, als je vragen hebt over de werking van het programma, of als je vragen hebt over het fungeren van sommige projecten zoals:
  • Seti@home
  • Einstein@home
  • ABC@home
  • Climate Prediction
  • Rosetta@home
  • Spinhenge@home
  • Proteins@home
  • QMC@home
  • LHC@home
Heb je een vraag, laat het hier horen.

Heb je een algemene vraag over wat Boinc is, bekijk dan eerst deze post: Wetenschapsforum goes boinc, en plaats je vraag hier.

Berichten: 1.007

Re: [Boinc] vragen over boinc van non-boincers

Allemaal leuk en aardig dat BOINC maar hoe join ik? Ik zie nergens een zoekfunctie om te zoeken naar wetenschapsforum of iets wat lijkt op een zoekfunctie. Ik zit nu bij "finish account setup" bij het spinhenge project.

EDIT: het is al gelukt. Ik wilde stap voor stap het stappenschema volgen, maar blijkbaar zitten er ook stappen tussen die niet genoemd worden.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Boinc] vragen over boinc van non-boincers

;) als je even aangeeft welke stappen er niet worden genoemd dan pas ik het meteen aan.

Inderdaad, met enkele 'screenshots' zou het ook veel makkelijker zijn, maar daar moet ik even de tijd voor vinden. Mischien dat Ruben er over na kan denken nou hij toch niet berekent?

Fijn dat je het geinstalleerd hebt trouwens.

Berichten: 1.007

Re: [Boinc] vragen over boinc van non-boincers

;) als je even aangeeft welke stappen er niet worden genoemd dan pas ik het meteen aan.
Nja, het was misschien wel mijn domheid door te veel te leunen op het stappenschema. Als je namelijk naar de website wordt geleid van het project, moet je als eerst een nickname en wachtwoord opgeven (leek mij onlogisch aangezien ik had verwacht dat mijn emailadres als gebruikersnaam zou worden gepakt). Ik had hier dus al verwacht te moeten joinen. Vervolgens moet je bij een tweede scherm inloggen met je emailadres en dán pas kun je joinen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Boinc] vragen over boinc van non-boincers

DePurpereWolf schreef:Inderdaad, met enkele 'screenshots' zou het ook veel makkelijker zijn, maar daar moet ik even de tijd voor vinden. Mischien dat Ruben er over na kan denken nou hij toch niet berekent?

Fijn dat je het geinstalleerd hebt trouwens.
Tijdens het weekend zal ik hier eens naar kijken en zien of ik een duidelijke handleiding kan maken voor het installeren van de BOINC-client. Je moet wel niks verwachten zoals die van F@H home want dat is nogal uitgebreid maar een verduidelijking bij de installatie zou al een groot pluspunt zijn voor het project denk ik.
EDIT: het is al gelukt. Ik wilde stap voor stap het stappenschema volgen, maar blijkbaar zitten er ook stappen tussen die niet genoemd worden.
Fijn dat je erbij bent Sjakko, als alles goed verloopt ben je nummer 13 :D . Waarschijnlijk was het door dat nummer dat het toevoegen van het team een beetje moeilijk ging maar vanaf nu zal alles wel super gaan ;) . Als er nog een probleem zou opduiken kan je het hier altijd laten weten, dan proberen we je zo rap mogelijk te helpen.

Reageer