[BOINC] punten team wetenschapsforum niet hetzelfde als punten alle leden bij elkaar

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

[BOINC] punten team wetenschapsforum niet hetzelfde als punten alle leden bij elkaar

Ik heb een vraagje over de statistieken van BOINC:

bij "Total Credit" staat er 11 302,22 maar wanneer ik naar de scores kijk van alle leden.
  • Invictus: 18 546
  • DePurpereWolf: 6704
  • Kasper: 3452
  • ZVdP: 746
  • Osman: 637
  • Ruben: 576
Als ik deze optel kom ik op 29 915 uit, hoe komt dit ?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [BOINC] punten team wetenschapsforum niet hetzelfde als punten alle leden bij elkaar

Ik geloof dat hun website gewoon niet perfect werk. Zo zijn een aantal projecten niet up to date. Tenminste, dat denk ik. Ik heb gezocht onder mijn naam en 'combined-stats' daar staat dat ik aan 4 projecten mee doe (al moet dat volgens mij 5 zijn, maar goed) http://stats.kwsn.net/user.php?proj=all&am...d7042756306c1c7

Zoals je kunt zien is een daarvan spinhenge.

Toen heb ik gezocht onder mijn naam maar alleen het project spinhenge, en staat er dat ik daar geen punten van heb. http://stats.kwsn.net/search.php?proj=spin...t=Depurperewolf

Dus zit er iets fout.

Je kunt ook kijken of het wel of niet zou kloppen onder www.boincstats.com, zoek dan aan de linkse kant met term 'wetenschapsforum' onder teams. Ik kan die website niet openen omdat het geblokeerd word. De boincstats is wat uitgebreider.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [BOINC] punten team wetenschapsforum niet hetzelfde als punten alle leden bij elkaar

Je kunt ook kijken of het wel of niet zou kloppen onder www.boincstats.com, zoek dan aan de linkse kant met term 'wetenschapsforum' onder teams. Ik kan die website niet openen omdat het geblokeerd word. De boincstats is wat uitgebreider.
Ik heb het even nagekeken en op www.boincstats.com staat er hetzelfde aantal credits namelijk 11 302.

De ranking daar is ook verschillend, volgens www.boincstats.com staan we op plaatsje 32 123 en volgens de andere statistieken op plaats 31 993. Ze spreken elkaar precies een beetje tegen.

Die statistieken aanpassen zal waarschijnlijk wel wat tijd in beslag nemen als je ziet waarvan je allemaal grafieken krijgt :D .

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [BOINC] punten team wetenschapsforum niet hetzelfde als punten alle leden bij elkaar

Okee, even een snel antwoord, Invictus, of Joost, heeft een project lopen bij Rosetta@home, voor ~5000 punten die niet aan wetenschapsforum is gekoppeld. Ook heeft hij volgens mij een naamswisseling gedaan ofzo, want het blijkt een en dezelfde te zijn. Dat kan voor wat mistellen hebben gezorgd.

Je kan dus als gebruiker per project kiezen welk team je mee samen wil rekenen. Ook blijven volgens mij altijd de rekenpunten bij de gebruiker. Dus stel nou dat jij na 4 maanden naar een ander team wil, dan verhuis je gewoon, en verhuizen alle punten ook met je mee. Dus een team kan ook rekenpunten kwijt raken.

Verder combineerd boincstats meer projecten dan stats.kwsn.net, de 'Combined Stats' houdt dus rekening met meer projecten voor boincstats.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [BOINC] punten team wetenschapsforum niet hetzelfde als punten alle leden bij elkaar

DePurpereWolf schreef:Okee, even een snel antwoord, Invictus, of Joost, heeft een project lopen bij Rosetta@home, voor ~5000 punten die niet aan wetenschapsforum is gekoppeld. Ook heeft hij volgens mij een naamswisseling gedaan ofzo, want het blijkt een en dezelfde te zijn. Dat kan voor wat mistellen hebben gezorgd.

Je kan dus als gebruiker per project kiezen welk team je mee samen wil rekenen. Ook blijven volgens mij altijd de rekenpunten bij de gebruiker. Dus stel nou dat jij na 4 maanden naar een ander team wil, dan verhuis je gewoon, en verhuizen alle punten ook met je mee. Dus een team kan ook rekenpunten kwijt raken.

Verder combineerd boincstats meer projecten dan stats.kwsn.net, de 'Combined Stats' houdt dus rekening met meer projecten voor boincstats.
Oké, ik begrijp het.

Ik ga vandaag nog eens alles moeten geven van ik moet nog redelijk wat werk doen aan mijn project en (momenteel 60%) en wanneer ik terug kom van vakantie is de deadline verlopen. Hij heeft nog 21 uur nodig.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [BOINC] punten team wetenschapsforum niet hetzelfde als punten alle leden bij elkaar

Daar maak ik me niet te druk over. Ik bedoel, ik vind het een waardig idee om mijn pc in de buitenuren aan te houden voor een goed doel, maar ik laat me het leven niet leiden, ik ben van mening dat als ik het niet af kan rekenen, dat hun te hoge eisen stellen aan mijn machientje.

Ik ben met mijn lappie (die niet snel is) met een project bezig van climateprediction.net, die nog 8000 uur voor de boeg heeft, hij is nou bij 0.5%. Dat is een vol jaar. Gelukkig is de deadline ook pas ergens in 2008.

Er zijn veel mogelijkheden met de statistieken van boinc, ik ga daar later eens voor zitten om dat uit te dokteren.

Prettige vakantie.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [BOINC] punten team wetenschapsforum niet hetzelfde als punten alle leden bij elkaar

Ik ben met mijn lappie (die niet snel is) met een project bezig van climateprediction.net, die nog 8000 uur voor de boeg heeft, hij is nou bij 0.5%. Dat is een vol jaar. Gelukkig is de deadline ook pas ergens in 2008.
Dat is wel serieus lang pi.gif .

Ik heb wel gemerkt dat die tijd bij mijn pc meestal wegtikt met een gemiddelde van ongeveer 5 seconden per second. Hij is dus 5 keer sneller dan hij aangeeft.

Eén van de twee bestanden was daarnet klaar maar er is precies iets foutgelopen:http://einstein.phys.uwm.edu/results.php?userid=269544

Het 2e waar ik momenteel al aan 75% zit laat ik aanstaan tot het klaar is, het nieuwe dat ik gekregen heb is de deadline na mijn vakantie dus dat komt wel goed.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [BOINC] punten team wetenschapsforum niet hetzelfde als punten alle leden bij elkaar

Das een lang verhaal, ik weet niet of ik daar zo vrij in kan zijn om hem te ontmaskeren, maar ik meen dat hij hier wel eens op het forum komt.

(lekker geheimzinnig he)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [BOINC] punten team wetenschapsforum niet hetzelfde als punten alle leden bij elkaar

DePurpereWolf schreef:Das een lang verhaal, ik weet niet of ik daar zo vrij in kan zijn om hem te ontmaskeren, maar ik meen dat hij hier wel eens op het forum komt.

(lekker geheimzinnig he)
Hij is precies wel al een lange tijd niet meer actief, zijn average credit staat namelijk op 0.

Is het de bedoeling dat ik naar een naam ga raden 8-) ? Ik denk dat ik hem dan liever onbekend ga laten pi.gif .

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [BOINC] punten team wetenschapsforum niet hetzelfde als punten alle leden bij elkaar

Dat doe maar, want ik heb alleen maar een vermoeden wie het is. Ik zal kijken of ik hem eens kan porren zijn Boinc weer te laten lopen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: [BOINC] punten team wetenschapsforum niet hetzelfde als punten alle leden bij elkaar

wie is invictus in onze team ?
Wat denk je van Invicticus? pi.gif
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [BOINC] punten team wetenschapsforum niet hetzelfde als punten alle leden bij elkaar

Wat denk je van Invicticus? pi.gif
Ik heb nog nooit een post gezien van invictus en daarom dacht ik dat hij op BOINC onder een andere naam werkte,nu zie ik in zijn profiel dat hij zich vooral laat zien in topics waar ik nooit kom.
Dat doe maar, want ik heb alleen maar een vermoeden wie het is. Ik zal kijken of ik hem eens kan porren zijn Boinc weer te laten lopen.
Het zou wel leuk zijn, hij heeft vroeger al een hele hoop samengevouwen 8-) !!

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [BOINC] punten team wetenschapsforum niet hetzelfde als punten alle leden bij elkaar

@ Ger, nee volgens mij is het iemand anders. :D

Reageer