Springen naar inhoud

Enzymkinetiek

• Log in om te kunnen reageren

stylo

stylo

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 november 2007 - 08:57

hallo!!

Ik heb een practicum biochemie moeten uitvoeren ivm kankeronderzoek, meer specifiek naar eiwit-eiwit interactie van profiline ( IIa) en EVL ( beide actine-bindende eiwitten, actine is een motiliteitseiwit...) ( Nieuw nog niet uitgebracht onderzoek).

Nu om deze interactie kwantitatief te bestuderen, moeten we o.a. een scatchard plot maken. Bij ons onderzoek, dat nog in experimentele fase is, werden echter nog te hoge concentraties van EVL gebruikt, om ene duidelijk dalende lijn in onze scatchardplot te bekomen.. nu dit fenomeen moeten we verklaren in ons verslag, maar ik heb wat problemen met het inzcht in die scatchardplot...

Hoe komen we eraan, hoe bespreek je het verband tussen de x en y as?

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt!!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 21 november 2007 - 15:31

Je bent niet erg duidelijk maar aangezien het hier nog te publiceren onderzoek betreft begrijp ik dat je niet te veel kunt zeggen.
Ik doe daarom maar net alsof ik het allemaal snap en er hier sprake is van een soort van evenwicht volgens:

EVL + IIA <==> X

dan is evenwichtsconstante K = X / {EVL * IIA}

IIA = IIAo - X (waarin IIAo de beginconcentratie is)

EVL = EVLo - X = ~ beginconcentratie EVLo , als EVL in grote overmaat aanwezig is.

K = X / {EVLo * (IIAo - X)}

X / EVLo = K.IIAo - K.X en dit is een vorm van:

__ Y ___ = __ a _ - b.X en is de bedoelde Scatchard plot.

Bij extrapolatie geeft het snijpunt met de Y-as de waarde van K.IIAo en het snijpunt met de X-as is dan IIAo
De richtingscoefficient is -K
Hydrogen economy is a Hype.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures