Springen naar inhoud

Gebrek aan concentratie bij het studeren

• Log in om te kunnen reageren

bibliotheek357

bibliotheek357

• >250 berichten
  • 310 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 november 2007 - 20:10

Ik heb altijd de gewoonte om voor iets te leren als ik onder tijdsdruk zit. Als ik iets op voorhand moet leren, dan zwakt mijn concentratie heel snel af en ben ik met iets anders bezig voor ik ook maar iets heb kunnen leren. Probeer ik mezelf toch te dwingen bij het onderwerp, dan gaat het studeren heel moeizaam en langzaam voorbij, tot het punt waar ik letterlijk gewoon in slaap val. Wacht ik echter tot ik in tijdsnood zit en dus nipt nog zou kunnen leren, dan kan ik er wel mijn aandacht bij houden en het zelfs op een aanzienlijk tempo doen. Maar dit is niet zo evident en het gebeurt weleens dat ik een aantal zaken niet meer geleerd krijg.

Nu is mijn vraag, is er iets dat ik kan doen om van die gewoonte af te raken? Dus dat ik mijn concentratie er toch bij kan houden zodat ik achteraf nog ruim tijd over houdt? Vroeger had ik geen last van dat probleem en dat is sinds een jaar geleden plots ontstaan.
Niet weten is geen schande, niet willen weten wél, en persé beter willen weten ook!
(quotatie van Jan van de Velde)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jona444

Jona444

• >1k berichten
  • 1409 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 november 2007 - 21:15

Wat bij mij helpt: Geen dingen op mijn bureau die mij kunnen afleiden dus geen speeltjes en ook geen posters op mijn kamer kortom een saaie kamer (met een plant :D ). Koffie helpt mij ook wel wakker te houden en verder actief leren dus dingen aanduiden of opschrijven.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures