Samenwerkende mussen ?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 214

Samenwerkende mussen ?

Vandaag heb ik iets uiterst merkwaardig gezien, ofwel is het heel gewoon en kan ik er niets van vinden, ofwel is het iets nieuws.

Toen ik boodschappen aan het doen was, passeerde ik langs een struik waar voortdurend een stuk of 10 mussen in en uit vlogen. Het merkwaardige is dat al de mussen die er in vlogen een stukje van een boterham in hun bek hadden en wanneer ze weer uit de struik kwamen was dat boterhammetje weg.

Dus ik veronderstel dat in die struik een soort van etenopslagplaats voor mussen is en daar heb ik nog nooit in mijn leven van gehoord. Die mussen werkten echt samen om al het eten in de omgeving van de struik te verzamelen.

Is dit iets nieuws bij mussen? Ik heb nog nooit mussen effectief zien samenwerken en zeker niet wat eten betreft.

Als het niet is wat ik dacht, wat waren ze dan wel aan het doen?
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Berichten: 6

Re: Samenwerkende mussen ?

Hee,

Dit is zelf ook de eerste keer dat ik er van hoor, maar zou het niet mogelijk zijn dat dat de plek is

waar de mussen hun eten opeten, ter veiligheid (ik weet niet hoe het gesteld is met het groen in de

buurt van die struik) en anders zou het idd een opslagplaats van voedsel kunnen zijn...

Ik ga nog wel wat zoeken...

maar het blijft een vraag of ik het kan vinden (a) :D

Groewt

Re: Samenwerkende mussen ?

Het is een struik met naalden die alleen staat achter een kniehoog muurtje van de sint salvatorkerk, en het staat achter een bushokje. Jah, het zou kunnen dat ze het brood in de struik opaten, maar er vlogen er constant in en uit. Al degene die eruit vlogen kwamen er zonder boterham uit.

Maar zelfs als ze het brood daar opaten, het lag even afgezonderd op de plaats waar ze het vonden.

Er was ook een duif van het brood aan het eten, zouden mussen zo slim zijn om allemaal een paar keer een stukje te nemen en dat ergens anders neer te legen om het daarna volledig voor henzelf te hebben?

Reageer