Uitbreiding forumregels

Reageer
Berichten: 8.614

Uitbreiding forumregels

Een tijdje geleden kwam ik een post tegen waarin niet alleen een e-mailadres stond maar ook een gsm-nummer. Beide werden door een moderator verwijderd. Alhoewel dit een zeldzaam geval is lijkt het mij beter om het zekere voor het onzekere te nemen en het volgende stukje uit de forumregels:


E-mailadres in posts (zie "Respecteer medegebruikers" hieronder)


uit te breiden tot


E-mailadres of telefoonnummer in posts (zie "Respecteer medegebruikers" hieronder)


of zelfs tot


Persoonlijke contactinformatie in posts (zie "Respecteer medegebruikers" hieronder)
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Uitbreiding forumregels

Dat kan natuurlijk wel voor de"volledigheid", maar ik denk niet dat dat een verschil gaat maken.

Waarom posten gebruikers uberhaubt emailadressen? Waarschijnlijk omdat ze niet steeds willen kijken of er al iemand gereageerd heeft. Misschien kan er dan ook gelijk bij dat er iets is als email notificatie. (Maarja, wie leest nou de regels. Van ervaren gebruikers kan ik dat nog verwachten, maar er zijn gewoon ook veel mensen die gewoon eventjes antwoord willen)
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Berichten: 8.614

Re: Uitbreiding forumregels

Misschien kan er dan ook gelijk bij dat er iets is als email notificatie.
Goed idee (en vervolgens een link naar het helpitem waarin dit uitgelegd wordt, al moet dit nog geschreven worden).


(Maarja, wie leest nou de regels.
Eigenlijk zou iedereen dit moeten doen.


Van ervaren gebruikers kan ik dat nog verwachten, maar er zijn gewoon ook veel mensen die gewoon eventjes antwoord willen)
Misschien is het wel een goed idee om tijdens de registratieprocedure de regels standaard te laten verschijnen. Uiteraard is het dan nog steeds mogelijk om snel door te klikken, maar dan kunnen we er in theorie vanuit gaan dat iedereen ze bekeken heeft.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Uitbreiding forumregels

Misschien is het wel een goed idee om tijdens de registratieprocedure de regels standaard te laten verschijnen. Uiteraard is het dan nog steeds mogelijk om snel door te klikken, maar dan kunnen we er in theorie vanuit gaan dat iedereen ze bekeken heeft.
We hebben het (wat mij betreft) nog beter gedaan: bij registratie krijg je een samenvatting van de regels. Dat is nog laagdrempeliger dan de volledige regels.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer