Google adsense

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Google adsense

Ik zit de volgende vraag:

Wanneer ik een gewone website heb niet speciaal over een bepaald onderwerp ofzo kun je daar dan Ads door Google op plaatsen zodat dit je iets kan opbrengen ?

Ik denk eraan om een betalende host te nemen en wanneer ik deze kosten dan kan compenseren door een klein balkje Ads dan zou dit leuk meegenomen zijn.

Weet iemand hier meer over, ik heb al wat zaken erover gelezen maar het is nog niet zo duidelijk.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Google adsense

Welke reclame's google op je website neerzet, is afhankelijk van welke keywords hij op jouw pagina vind. Als er bijvoorbeed vaak het woord wetenschap staat, zal er bij de google adsense wel eentje mbt wetenschap bijzitten.

(Bovenstaande weet ik niet 100% zeker, maar meen me toch te herinerren dat het zo in elkaar steekt)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Google adsense

In de basis is het zo dat Google kijkt naar de inhoud van je site en afhankelijk daarvan advertenties laat zien. Zijn er geen relevante advertenties voor de inhoud, dan kun je er voor kiezen om ideële advertenties te tonen, geen advertenties te tonen of algemene advertenties te tonen.

Ook kun je kiezen voor alleen tekst of ook plaatjes, en de tekst kun je dan ook weer zelf vormgeven. Zie ook de uitleg van Google.

De opbrengsten variëren nogal per site. Dat komt doordat het afhankelijk is van diverse factoren, zoals het aantal bezoekers, hoe "klikgraag" die bezoekers zijn, op welke locatie je het advertentieblok zet, welke advertenties relevant zijn, noem maar op. Om geen valse hoop of juist een onnodig negatief beeld te wekken, verbied Google het om de inkomsten openbaar te maken.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Google adsense

Beiden bedankt voor de uitleg.

Ik kan dus besluiten dat ik het moet testen voor meer te weten te komen ?

Nog een vraagje, waar gaat de opbrengst juist naartoe (komt dat naar een bankrekening, ... ?).

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Google adsense

Het uitproberen is inderdaad de oplossing. Het is dus enig risico dat je neemt, maar als het om een kleine website (en dus een klein en goedkoop hostingcontract) gaat is het een eurokwestie. En je kunt ze best netjes inbouwen hoor, kijk maar eens hoe ik dat op mijn foto-uploadpagina heb gedaan. Hoewel ik vrij allergisch voor reclame ben, vind ik dit totaal niet storend en is het een mooie manier om de kosten terug te winnen.

Als je je aanmeldt moet je een bankrekeningnummer opgeven en kun je instellen hoe vaak je betaald wilt worden (per maand, per opgespaard bedrag, etc).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Google adsense

Ruben01 schreef:Beiden bedankt voor de uitleg.

Ik kan dus besluiten dat ik het moet testen voor meer te weten te komen ?

Nog een vraagje, waar gaat de opbrengst juist naartoe (komt dat naar een bankrekening, ... ?).
Je tegoed van Google Adsense wordt overgemaakt naar een bankrekening (maakt niet uit in welk land, zijn geen kosten aan verbonden), maar pas wanneer je totaal tegoed over de $100 gaat.

Over de opbrengsten mag zoals Ger al aangeeft geen uitspraak worden gedaan. Maar goed, aanmelden is gratis (je site moet nog wel worden goedgekeurd) en je ziet het vanzelf...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Google adsense

Oké, bedankt voor de tips :D .
Je tegoed van Google Adsense wordt overgemaakt naar een bankrekening (maakt niet uit in welk land, zijn geen kosten aan verbonden), maar pas wanneer je totaal tegoed over de $100 gaat.
Als je je aanmeldt moet je een bankrekeningnummer opgeven en kun je instellen hoe vaak je betaald wilt worden (per maand, per opgespaard bedrag, etc).
Hier zit wel nog een klein verschil, wanneer het pas na 100 dollar gaat dan is het misschien 1 keer om de tien jaar dat ik iets krijg ;) .

Hopelijk kan je bijvoorbeeld instellen "elke maand" zoals Ger zegt.

Vanavond ga ik eens iets proberen en dan laat ik het wel weten.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld 2 sites naar 1 bankrekening te zetten of is dat onmogelijk ? Anders dan weet ik niet of ik nu mijn account al zou gebruiken.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Google adsense

Ruben01 schreef:Hier zit wel nog een klein verschil, wanneer het pas na 100 dollar gaat dan is het misschien 1 keer om de tien jaar dat ik iets krijg ;) .

Hopelijk kan je bijvoorbeeld instellen "elke maand" zoals Ger zegt.
Ik ben abuis, zie ik. Ik dacht dat je dat inderdaad kon instellen, maar ik kan het niet meer vinden... Misschien intussen veranderd of eerder verkeerd gelezen ofzo.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld 2 sites naar 1 bankrekening te zetten of is dat onmogelijk ? Anders dan weet ik niet of ik nu mijn account al zou gebruiken.
Jep. Je krijgt namelijk gewoon een code die je op je website moet invoegen, dat kan eender welke website zijn. Je kunt dan ook analyses bijhouden voor welke website hoeveel oplevert (zelfs per blok).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Google adsense

Hopelijk kan je bijvoorbeeld instellen "elke maand" zoals Ger zegt.
Je kan het instellen dat die elke maand vanzelf uitbetaald, maar dat die pas als je $100 hebt, heb je dit niet dan gaat het gewoon over naar de volgende maand(en) tot je $100 hebt.

En wat je er aan verdient hangt af van het aantal bezoekers, hier vlot het redelijk, maar verwacht niet dat je direct stinkend rijk gaat zijn ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Google adsense

En wat je er aan verdient hangt af van het aantal bezoekers, hier vlot het redelijk, maar verwacht niet dat je direct stinkend rijk gaat zijn :D
Ik verwacht niet dat ik daar stinkend rijk van ga worden, verre van. (Anders zou iedereen dat wel doen ;) ).

Op een forum zoals wetenschapsforum zal dat inderdaad wel vlotten omdat hier continu bijna meer dan 100 bezoekers zijn. Op mijn site komen maar een honderd bezoekers per dag in totaal dus dat is veel minder. Is het dan nog wel de moeite ?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Google adsense

Het aantal bezoekers an sich zegt niet zoveel, het draait vooral om de kliks. Eén klik levert al gauw evenveel op als 1000-2000 vertoningen. Maar met één klik per dag kun je wel al gauw de kosten van kleine hostingpakketten betalen.

Waarschijnlijk overbodig te zeggen, maar als waarschuwing doe ik het toch: ga niet frauderen (zelf klikken, bots maken die klikken, gebruikers aanmoedigen te klikken, dat soort dingen). Google komt hier al snel achter (vraag me niet hoe ze hierachter komen, maar ik ken praktijkvoorbeelden van mensen die eruit geschopt zijn), want dan lig je er al gauw uit en kom je ook nooit meer terug.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Google adsense

Waarschijnlijk overbodig te zeggen, maar als waarschuwing doe ik het toch: ga niet frauderen (zelf klikken, bots maken die klikken, gebruikers aanmoedigen te klikken, dat soort dingen). Google komt hier al snel achter (vraag me niet hoe ze hierachter komen, maar ik ken praktijkvoorbeelden van mensen die eruit geschopt zijn), want dan lig je er al gauw uit en kom je ook nooit meer terug.


Daar had ik ook al over gehoord ;) .

Reageer