Springen naar inhoud

Carcinomen

• Log in om te kunnen reageren

Metaphore

Metaphore

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 november 2007 - 11:10

Kan er iemand uitleggen wat het exacte verschil is tussen een teratocarcinoom en een gewoon carcinoom.
Feitelijk moet ik weten wat het verschil is tussen de (stam)cellen van het teratocarcinoom en embryonale carcinoom cellen.

Het internet maakt me niet veel wijzer, en ik heb morgen een presentatie te brengen over stamcellen, dus ik zou graag exact weten waarover ik praat.

dank bij voorbaat.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 november 2007 - 16:34

Een teratocarcinoom is een carcinoom die is ontstaan uit een zogenaamd teratoom, ook wel 'wondergezwel' genoemd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Teratoma
Een teratocarcinoom is dus een specifieke vorm van een carcinoom, ťťn waarbij vaak alle 3 de soorten germ layers (endoderm, ectoderm en mesoderm) itt tot de 'normale' carcinomen waarbij maar ťťn type weefsel wordt aangetroffen.
Zo zijn er teratomen (= tumoren) aangetroffen waarin stukjes bot en haar zaten of zelfs een oog of een hand.
Wanneer je die link goed leest dan zal het volgens mij wel duidelijk zijn.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Metaphore

Metaphore

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 november 2007 - 11:56

Ik wist el wat een teratocarcinoom en een carcinoom is. Maar twas eerder de term "embryonale carcinoom cellen" die mij in het duister deden tasten. Ondertussen heb ik het wel gevonden. Maar men vraag was niet goed gesteld.
Embryonale carcinoom cellen zijn de pluripotente stamcellen die in een teratocarcinoom terug gevonden kunnen worden.
Door de ontdekking van die cellen, is men uiteindelijk uitgekomen bij ES cellen.

Tzal nu wel lukken ;)

Bedankt in elk geval

Veranderd door Metaphore, 30 november 2007 - 11:57

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures