Springen naar inhoud

Genetische factoren parodontitis

• Log in om te kunnen reageren

LA-384

LA-384

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 november 2007 - 12:57

Hallo,

Ik ben student aan de opleiding Mondzorgkunde en als afsluitende opdracht wordt van ons verwacht een onderzoek uit te voeren. Nu ben ik samen met een parodontoloog wat gaan brainstormen en kwam tot de conclusie dat het interessant zou zijn een onderzoek uit te voeren waarin genetische aspecten en prognose van parodontitispatiŽnten wordt vergeleken.

Aangezien mijn kennis op het gebied van genetica erg beperkt is, wilde ik hier graag een aantal vragen stellen;
- Hoe wordt een genetisch onderzoek uitgevoerd / of waar kan ik hier meer informatie over vinden?
- Waar wordt bij een genetisch onderzoek naar gekeken / of waar kan ik hier meer informatie over vinden?
- Wat is er al bekend over genetische factoren in relatie tot parodontitis-prognose / of waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Dit zijn eigenlijk mijn eerste vragen die spontaan in mij opkomen. Er zijn uiteraard nog meer onduidelijkheden, maar ik zal eerst wat meer kennis moeten vergaren voordat ik ze tegenkom.

Bij voorbaat dank voor het lezen van deze tekst, hopelijk kan iemand me verder helpen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Metaphore

Metaphore

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 november 2007 - 13:18

Als ge ni veel kennis hebt op vlak van genetica gaat dat heel moeilijk zijn om zelf te onderzoeken. Da gaat ge dus zelf moeilijk kunnen klaarspelen denk ik. Gewoon random gaan zoeken in het dna is praktisch onmogelijk, das net iets te groot.