Springen naar inhoud

Voor alle belgen die de downloadlimiet zat zijn(petitie)

• Log in om te kunnen reageren

Lathander

Lathander

• >1k berichten
  • 2501 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 november 2007 - 15:56

enkel geldig voor inwoners van BelgiŽ, al zo petitie's verzonden worden wordt het heus wel gecheckt of er buitenlandse handtekeningen inzitten, sinds de handtekening moet geverified worden via een e-mail en als die e-mail niet ui BelgiŽ komt... handtekening ongeldig...

http://get.connectun...fo/index_nl.php

Alle Belgische bedrijven beperken hun breedband internet toegang met download en upload breedband limieten. Wie deze limieten overschrijdt, betaald per maand een extra bedrag bovenop zijn maandelijkse factuur. In andere Europese landen surfen klanten met onbeperkte limieten voor minder dan de prijs die wij in BelgiŽ betalen. Daarenboven krijgen ze nog extra voordelen, getuige hiervan zijn de voorbeelden aan de rechterkant van deze site...

Dergelijke praktijken dienen dus aangeklaagd te worden. Internetbedrijven in BelgiŽ krijgen zo inkomsten binnen die niet verantwoord zijn. Dit is niet alleen een belangrijk probleem voor ons, de gebruikers, maar ook voor BelgiŽ, dat deel uitmaakt van een hedendaagse wereldwijde informatiemaatschappij waarbinnen zich een intense uitwisseling van informatie voordoet (o.a. van muziek, fotoís en videoís), online games en waar audio en videochats zoals skype dagelijkse gewoontes worden. Om aan deze moderne informatiemaatschappij verder te kunnen deelnemen en vooral hierin te groeien, heeft een land de grootste snelheid qua internetverbinding nodig en de capaciteit om ontwikkelingen op het gebied van onderwijs, business en entertainment te creŽren die kunnen concurreren met die van de ons omringende landen.

Teken deze petitie die bestemd is voor alle Belgische bedrijven en de Vlaamse, Waalse en Federale Ministers om zo een internetverbinding in BelgiŽ te bekomen zonder upload of download limieten. Voor onbeperkt internet in BelgiŽ!

We kunnen maar proberen. Is idd schandelijk dat je in BelgiŽ downloadlimieten hebt en in de rest van de bewoonde wereld niet...
Het zou niet mogen en er zou iets aan gedaan moeten worden. En dus ook deze petitie die verspreid moet worden(vind ik)

bestaat da in BelgiŽ voor internet, een domiciliŽring? Zo dat ze uw snelheid permanent constant houden maar alles dat over uwen limiet zit rekenen ze u erbij en het einde van de maand wordt het totaal automatisch overgeschreven...

ondertekenen is totaal vrijblijvend natuurlijk

Ik vraag me af wat de meeste mensen hier denken over de downloadlimiet in BelgiŽ... en snelheidsbeperking als je over die limiet zit

Veranderd door Evil Lathander, 29 november 2007 - 15:58

"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 november 2007 - 19:47

Dat verschild toch per aanbieder?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 november 2007 - 19:54

In BelgiŽ is het wel zo dat alle providers een limiet opleggen van wat je per maand mag downloaden afhankelijk van het type internet je kiest bij die provider.
Bij Telenet mag je bijvoorbeeld in totaal 10Gb up/downloaden (je mag kiezen hoe je het verdeeld) per maand voor het standaard pakket.
Ik denk dat de meeste providers een vergelijkbaar tarief hebben. Ik vind het zelf ook weinig (meestal heb ik mijn 10Gb op binnen de week) maar ik schrijf mijn gegevens niet zo graag onder een online petitie.

Veranderd door Rov, 29 november 2007 - 19:57

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 november 2007 - 14:54

Ik denk dat de meeste providers een vergelijkbaar tarief hebben. Ik vind het zelf ook weinig (meestal heb ik mijn 10Gb op binnen de week) maar ik schrijf mijn gegevens niet zo graag onder een online petitie.

Voor mij idem.
Ik ben fel tegen deze limiet maar je moet te veel privťgegevens geven.

Volgens mij is het grote verschil met Nederland (wat het vrij goed doet op dit vlak) dat er in BelgiŽ gewoon veel te weinig concurrentie is. Je hebt het oude Belgacom (voormalig staatsbedrijf) en ťťn grote concurrent Telenet. De kabels zijn allemaal van hen en het is voor een 3de bedrijf enorm moeilijk om tot die markt toe te treden.
Er zou een equivalent van de OPTA moeten komen om de markt open te gooien.
In Nederland kan je voor zo'n 20 Euro onbeperkt downloaden, in BelgiŽ krijg je voor meer dan 30 Euro een limiet van 10 GB. Wanneer je de pech hebt dat je op een scholennetwerk zit dan is er ook nog eens een 'downloadpolitie'.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Zwam

Zwam

• >100 berichten
  • 190 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 december 2007 - 14:31

www.dagvandedownload.be

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 december 2007 - 12:52

Als ik op dat moment thuis ben ga ik zťker deelnemen. Op kot niet, want dan zit ik weer de rest van de week op smallband.

Wilhelm

Wilhelm

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 december 2007 - 22:24

Nu vraag ik wel af hoeveel nut zo'n "dag van de download" heeft. Want als op 31 december het netwerk overbelast wordt (met eventueel gevolg dat het inderdaad plat gaat), wat is er dan daadwerkelijk bereikt ? De providers zullen vermoedelijk de initiatiefnemers en wellicht deelnemers de schuld geven

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures