Zin in een wetenschapsquiz? duffel 23feb2008 14.45

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 3

Zin in een wetenschapsquiz? duffel 23feb2008 14.45

Als newbie op dit forum wil ik even jullie aandacht trekken op een nieuw initiatief:

Zaterdag 23 februari 2008 om 14.45 uur

In het kader van het “IQA-Specials-Circuit”

wordt een Wetenschappen - duoquiz opgesteld door quizteam La Squadra

Diezelfde namiddag zal ook een Geschiedenis-quiz worden georganiseerd.

‘s Avonds kan je deelnemen aan de 4de Natuurpunt Oude Spoorweg-quiz.

Waar: Bovenzaal Gildenhuis, Stationsstraat 1, B-2570 Duffel

Duoquiz: max. 2 deelnemers

Inschrijving: 5/duo

Inschrijvingen:

Kjell Bakkovens: Tel.: 0498 30 10 04, e-mail: [email protected]

Misschien de moeite waard om eens af te zakken naar Duffel en de strijd aan te gaan met jullie collegae??

Naast bovenvermelde wetenschappen en geschiedenis-quiz is er dit seizoen ook nog een kunst-en-cultuurquiz, een literatuur-quiz (beide in Gent), een aardrijkskunde-quiz, een fauna-en-flora-quiz (beide in Brugge) en een algemene duo-quiz (in Aarschot). Voor elk wat wils, dus. Als je wat meer info wil: 1 adres: http://www.iqa.be/specials.htm of via [email protected].

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Zin in een wetenschapsquiz? duffel 23feb2008 14.45

Ik volg het quizcircuit in Vlaanderen een beetje en vind het een erg leuk initiatief, deze specials.

Ik vrees alleen dat het niveau van die aard zal zijn dat het vooral de regelmatige quizzers zal liggen, of niet?

Je bereikt hier via het forum in elk geval wetenschaps-geïnteresseerden, vooral uit Nederland maar ook uit België :D
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 3

Re: Zin in een wetenschapsquiz? duffel 23feb2008 14.45

Wel, het is de bedoeling om nu eens niet enkel in de vijver van de geregelde quizzers te vissen. De mix van 'vakmensen' en quizzers moet best lukken in zo'n thema-quiz. Vandaar dat ik hoop dat er ook vanuit deze hoek wat reacties komen. Het Vlaamse quizgebeuren is zo'n klein wereldje, dat de meesten mekaar meermaals per maand ontmoeten. Even wat frisse lucht zal zeker deugd doen :D . We proberen in elk geval een goede balans te vinden en niet al te erg terug te vallen op de typische quiz-formats, die de regelmatige quizzer al te zeer zouden bevoordelen. Ben je zelf misschien ook actief in het Vlaamse quizcircuit?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Zin in een wetenschapsquiz? duffel 23feb2008 14.45

Ben je zelf misschien ook actief in het Vlaamse quizcircuit?
Nee, maar ik zou er wel graag eens wat actiever worden; kwestie van een ploegje bij elkaar te krijgen...

Wellicht zie ik Aleydis vrijdag op de Sinterklaasquiz, helaas zelf niet als speler maar als bediening!

Wat een kleine wereld :D
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 3

Re: Zin in een wetenschapsquiz? duffel 23feb2008 14.45

Damn .... de maskers vallen al gelijk bij de eerste forumavond af :D .

Nu ja, we kunnen maar beter zorgen dat we geen steek laten vallen in Wetenschap, dan. :D

Als excuus kan ik nu al aanvoeren dat mijn kennis op dat vlak beperkt blijft tot middelbare-school-niveau. De meeste vragen komen uit de koker van onze wetenschapper van dienst bij dat ander ploegje waar ik actief ben: La Squadra. Ik tracht zowat het evenwicht te bewaken en met een rode balpen de grootste kemels uit de vragen te halen.

Nu, als we je niet te al veel laten rennen tussen toog en tafels kan er misschien een korte babbel af :D

In elk geval tot vrijdag. Kleine wereld, inderdaad.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Zin in een wetenschapsquiz? duffel 23feb2008 14.45

Tja, maskers... Je naam is dan ook weinig verhullend :D

Nu kunnen we de topic misschien aan quiz-geïnteresseerden laten, tot vrijdag!
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer