Springen naar inhoud

Scheepsmotor


  • Log in om te kunnen reageren

#1

piet bakker

    piet bakker


  • 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 december 2007 - 15:39

Ik ben bezig een nieuwe zeilboot te bouwen.
Ca. 10 meter met een gewicht van ca. 2500 kg.
Normaal gesproken zou hier een diesel motor in moeten met een gewicht van ca. 104 kg. (Yanmar).
Nu vraag ik mij af of een electrische motor deze diesel inmiddels kan vervangen?
De max. output van de diesel 10 pk. is 6.7 kW (3600rpm.)
continu output 5,9 kW (3400rpm.)
voordeel van een diesel is de besparing van het gewicht van de accu's
nadeel is het gewicht van de dieseltank - gemiddeld ca. 25 liter

wie helpt mij.

Piet Bakker

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Jan van de Velde

    Jan van de Velde


  • >5k berichten
  • 44893 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 december 2007 - 21:17

Grootste voordeel van een Diesel:
- dieseltanks lopen (zolang je ze niet gebruikt) niet leeg. Accu's wel.

Beetje lullig als je er tijdens een storm met averij achter komt dat je accu's maar halve jus meer hebben.

Verder gaat "opladen" een stuk makkelijker, desnoods midden op zee
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

#3

piet bakker

    piet bakker


  • 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 december 2007 - 09:54

Kan het zo zijn dat je met een aggregaat op waterstofperoxide de accu's op peil houdt?





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures