Wetenschapsquiz

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Wetenschapsquiz

De vragen zijn multiple-choice

Vraag 1: Twee personen slapen in een tent. Ze beschikken over twee slaapzakken. Resulteert het aan elkaar ritsen van de slaapzakken in meer of minder ruimte per persoon?

A. Maakt geen verschil.

B. In afzonderlijke slaapzakken heeft ieder de meeste ruimte.

C. In een grote gezamenlijke slaapzak heeft ieder twee keer zoveel plek.

vraag 2: Het Panorama Mesdag is een cilindervormig schilderij dat enkele meters van de toeschouwers is verwijderd. Aan de horizon zie je heel kleine scheepjes. Zie je die beter met een verrekijker?

A. Nee, met een verrekijker kun je niet scherp zien op die kleine afstand.

B. Nee, je zult alleen de structuur van het schilderij beter zien.

C. Ja, je zult die scheepjes nu veel duidelijker zien.

vraag 3: Vraag 6: Verbrand je tijdens het skiën vanaf de Zugspitze op een zonnige winterdag sneller dan aan het strand bij Zandvoort op een zonnige zomerdag?

A. Ja, sneeuw reflecteert de UV-stralen extra, waardoor de straling sterker is dan op het strand.

B. Nee, de zonkracht aan de kust is veel sterker dan in de bergen.

C. Nee, alleen de lichaamsdelen die verbranden verschillen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem en als julile het weten dan graag ook een uitgebreide uitwerking.

Bij voorbaat dank!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Wetenschapsquiz

Wat mij betreft eigenlijk niet.

Dit zijn nou juist allemaal van die dingetjes om zelf eens lekker uit te vogelen, via google, op een kladpapiertje of door ondervinding. Als we gewoon met zijn allen dit gaan bediscussiëren wordt heel Nederland één team, hebben we allemaal alle twintig antwoorden goed (behalve als NWQ weer eens een penguin geslagen heeft) en is de idee achter de quiz weg. .. :D ..

Zodra de officiële antwoorden dan bekend zijn gaan we ze eens lekker doorkauwen. ;)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2

Re: Wetenschapsquiz

Ja maar het probleem is dat ik het niet alleen zelf kan ;) :D Maar ik zal het wel eens gaan proberen :D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Wetenschapsquiz

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat alleen zelf kunnen. Het komt niet vaak voor dat alle antwoorden goed worden ingeleverd.

Maar bijvoorbeeld die slaapzakvraag kun je zelf makkelijk uittesten, zelfs al heb je geen slaapzak. Je hebt vast en zeker wel een paar lakens of dekens - of zelfs met een paar zakdoeken- waarmee je (evt mbv een paar veiligheidsspelden) de vraagstelling kunt nabootsen en op het zicht beoordelen. Da's toch veel leuker dan je het antwoord met uitwerking en al te laten voorkauwen?

Je mag jezelf een goter schouderklopje geven als je op eigen kracht 10 van de 20 vragen goed hebt, dan wanneer je door werk van anderen 20 goed scoort.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Wetenschapsquiz

Maar bijvoorbeeld die slaapzakvraag kun je zelf makkelijk uittesten, zelfs al heb je geen slaapzak. Je hebt vast en zeker wel een paar lakens of dekens - of zelfs met een paar zakdoeken- waarmee je (evt mbv een paar veiligheidsspelden) de vraagstelling kunt nabootsen en op het zicht beoordelen. Da's toch veel leuker dan je het antwoord met uitwerking en al te laten voorkauwen?
Met een paar velletjes papier en wat plakband lukt het ook prima.

Na 24 december zal iedereen je met alle geduld willen uitleggen hoe het een en ander in elkaar zit, maar tot die tijd is het een quiz. En aangezien we deze quiz ook als interne competitie doen is het niet leuk om zomaar antwoorden weg te geven.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer