Verandering lettergrootte

Reageer
Berichten: 8.614

Verandering lettergrootte

Ik merkte vandaag op dat de lettergrootte veranderd is. Vergelijk bijvoorbeeld de hoofdtitel van deze post met deze post. Allebei hebben ze lettergrootte 3, maar toch is de laatste titel beduidend kleiner.


Oorzaken? Oplossingen?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Verandering lettergrootte

Klintersaas schreef:Ik merkte vandaag op dat de lettergrootte veranderd is. Vergelijk bijvoorbeeld de hoofdtitel van deze post met deze post. Allebei hebben ze lettergrootte 3, maar toch is de laatste titel beduidend kleiner.


Oorzaken? Oplossingen?
De originele set aan lettertypes vonden we niet prettig: met name in de kleinere regionen waren de beschikbare keuzes niet passend. Daarom hebben we (ik schat een jaar geleden) de lettertypes aangepast: iedere beschikbaar formaat in de bestaande set hebben we met 2 verkleind. Bij de update van de software 3 weken geleden zijn we vanwege de complicaties niet meer toegekomen aan het opnieuw implementeren hiervan. Dat is pas gisteren opnieuw gebeurd. Het gevolg is dat in de tussentijd gebruikte lettertypes nu niet meer gekozen kunnen worden; hetzelfde lettertype is nu 2 punten kleiner.


De oplossing is het wijzigen van het bericht. Bij het opslaan zou het nieuwe lettertype overgenomen moeten worden.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer