[ms word] automatische inhoudsopgave

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

[ms word] automatische inhoudsopgave

Dat Microsoft Word een mooi programma is, bewijst het maar weer dankzij de automatische inhoudsopgave. Tenminste, als je die kunt vinden. En daar ligt dat ook mijn probleem. Ik weet dat die optie er is, maar kan em niet vinden. Ik heb de helpdocumenten van Word al doorzocht, maar zonder resultaat. Wie weet waar ik deze optie kan vinden in Word 2007?
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 1.007

Re: [ms word] automatische inhoudsopgave

Met Google vond ik dit.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: [ms word] automatische inhoudsopgave

Helpt dit of dit?

(ik heb het simpelweg opgezocht met google; zelf ben ik niet in het bezit van Word 2007)
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: [ms word] automatische inhoudsopgave

Bedankt! Scheelt heel wat gekloot met zelf een inhoudsopgave in elkaar typen en continue veranderen als er wat veranderd in het verslag
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: [ms word] automatische inhoudsopgave

Dat klopt. In Latex kun je dit ook heel simpel automatisch laten doen; erg handige functie. Maar met het steeds veranderen vande inhoudsopgave kun je beter wachten tot het einde, als je document 'af' is. Dan hoef je het maar één keer aan te passen.

Toch nog even deze gruwelijke fout herstellen (de enige fout die ik altijd verbeter):
en continue continu veranderen
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: [ms word] automatische inhoudsopgave

Dat klopt. In Latex kun je dit ook heel simpel automatisch laten doen; erg handige functie. Maar met het steeds veranderen vande inhoudsopgave kun je beter wachten tot het einde, als je document 'af' is. Dan hoef je het maar één keer aan te passen.
Word heeft geen Latex (toch?). En natuurlijk doe ik dat pas bij het eind, maar dan zit ik continue te scrollen hoe het hoofdstuk/de paragraaf heet, welke pagina ie start en zo een aardig aantal keer...
Toch nog even deze gruwelijke fout herstellen (de enige fout die ik altijd verbeter):
Hmm, zou toch zweren dat het continue was :D
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [ms word] automatische inhoudsopgave

Word heeft geen Latex (toch?). En natuurlijk doe ik dat pas bij het eind, maar dan zit ik continu te scrollen hoe het hoofdstuk/de paragraaf heet, welke pagina ie start en zo een aardig aantal keer...
Ik denk dat Phys met LaTeX gewoon een ander voorbeeld gaf. Word "heeft" geen LaTeX nee.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: [ms word] automatische inhoudsopgave

Hmm, zou toch zweren dat het continue was :D
Continu is een bijwoord, continue een bijvoegelijk naamwoord.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: [ms word] automatische inhoudsopgave

Word heeft geen Latex (toch?).
Ik gaf inderdaad, zoals TD zei, een voorbeeld. Een andere 'tekstverwerker' (namelijk Latex) die ik gebruik heeft een vergelijkbare functie als Word.
En natuurlijk doe ik dat pas bij het eind, maar dan zit ik continue te scrollen hoe het hoofdstuk/de paragraaf heet
Doe je het nu expres?
Hmm, zou toch zweren dat het continue was :D
Zie zpiderman's bericht. Het bijvoeglijk naamwoord is continu. Vergelijk het met het bijvoegelijk naamwoord lang:

De man is lang <--> De functie is continu.

De lange man <--> De continue functie.

In het geval van bijwoordelijk gebruik:

Ik zit erg lang te scrollen <--> Ik zit continu te scrollen.

Beloof je dat je dit nooit meer fout doet? :D

De verwarring komt wellicht uit het Engels. Dan hebben we het echter over het werkwoord to continue.

Het bijvoeglijk naamwoord continu is in het Engels continuous. Het bijwoord wordt vanzelfsprekend continuously.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: [ms word] automatische inhoudsopgave

Doe je het nu expres?
Nee, is automatisme. Zo heb ik mijzelf het woord aangeleerd
Zie zpiderman's bericht. Het bijvoeglijk naamwoord is continu. Vergelijk het met het bijvoegelijk naamwoord lang:

De man is lang <--> De functie is continu.

De lange man <--> De continue functie.

In het geval van bijwoordelijk gebruik:

Ik zit erg lang te scrollen <--> Ik zit continu te scrollen.

Beloof je dat je dit nooit meer fout doet? :D

De verwarring komt wellicht uit het Engels. Dan hebben we het echter over het werkwoord to continue.

Het bijvoeglijk naamwoord continu is in het Engels continuous. Het bijwoord wordt vanzelfsprekend continuously.
Zal het proberen :D
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 1.007

Re: [ms word] automatische inhoudsopgave

Continu is een bijwoord
Ja, maar het kan ook een bijvoeglijk naamwoord zijn. Zie de voorbeeldzin van Phys:
De functie is continu.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [ms word] automatische inhoudsopgave

Dat zal wel volstaat als taal-zijdiscussie, anders misschien verder in het taalforum :D

Hier, terug naar Word graag :D
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer