warp

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer

warp

vraagje: hoe zit dat met warp en mach,dus hoeveel mach is warp en zouden we in de toekomst met warp kunnen reizen.heb eens een foto gezien van een bol(waarin atomen zitten) en een lange tube(buis) waardoor de atomen(de dus vrij gekomende energie) konden ontsnappen met een zeer hoge snelheid(aandrijving)

hoe zit dit nu allemaal

Berichten: 259

Re: warp

Warp is gewoon een onzinterm uit Star Drek, Mach is een niet SI-eenheid die gebruikt wordt om snelheid uit te drukken. Bij 1 Mach is de snelheid van het voorwerp gelijk aan de geluidssnelheid ter plaatse (op zeeniveau ong. gelijk aan 340m/s)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: warp

In star trek (en niet alleen daar) wordt met warp één maal de lichtsnelheid bedoelt. Hetzlefde als Mach dus maar dan voor licht.

Deze term wordt nu door de halve wereld ondersteunt. Dus van fictie is het naar science gegaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: warp

Toch wel leuk om te weten hoe we sommige dingen alvast gaan noemen, als ze al uitgevonden worden en/of ontdekt. Ik hoorde ergens dat ZELFS in Star trek ze nooit sneller zouden kunnen gaan dan Warp 9.99999999999........ omdat ze dan overal en nergens tegelijkertijd zouden zijn. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: warp

Ik hoorde ergens dat ZELFS in Star trek ze nooit sneller zouden kunnen gaan dan Warp 9.99999999999........ omdat ze dan overal en nergens tegelijkertijd zouden zijn.   :shock:
;)

In Star Wars bestaat zelfs een hele nieuwe ruimte-dimensie, hyper space, waar je terecht komt als je sneller dan het licht reist. In een boek noemden ze dat Z-space. ;)

Berichten: 259

Re: warp

In star trek (en niet alleen daar) wordt met warp één maal de lichtsnelheid bedoelt. Hetzlefde als Mach dus maar dan voor licht.


Ja heel leuk maar tot nu toe is er nog niets waargenomen dat fysiek sneller dan het licht gaat dus heeft benoemen van deze quasi-eenheid geen enkele fysische betekenis.

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: warp

Heeft het ook niet, maar het maakt science fiction films wel interessanter... Anders zouden ze elke keer dat ze naar een naburig sterrenstelsel reizen minimaal 2 milioen jaar nodig hebben..
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: warp

Over interessant gesproken, dat gebeurt dus niet in science fiction films (toch???) ze reizen slechts van ster tot ster, net als in startrek zijn de vier kwadranten, kwadranten van de melkweg, maar nooit gaat iemand naar andromeda of de virgo cluster!!! gek he
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: warp

Ja heel leuk maar tot nu toe is er nog niets waargenomen dat fysiek sneller dan het licht gaat dus heeft benoemen van deze quasi-eenheid geen enkele fysische betekenis.


Toch krijg ik soms wel een vreemd gevoel als ik met mijn _( : : : ) "mobieltje" :wink: sta te bellen en me de oudere serie's van Star trek herinner :shock:

Fictie of werkelijkheid?!

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: warp

Over interessant gesproken, dat gebeurt dus niet in science fiction films (toch???) ze reizen slechts van ster tot ster, net als in startrek zijn de vier kwadranten, kwadranten van de melkweg, maar nooit gaat iemand naar andromeda of de virgo cluster!!! gek he


Hehe, sorry, ik ben een beetje een Startrek-barbaar.. Heb er nog nooit éen film van gezien...
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Reageer