uitdaging! wie o wie!

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter

uitdaging! wie o wie!

goedendag!

ik heb een probleem, en hoop dat jullie me kunnen helpen!ik moet een kist maken voor een subwoofer in een auto, de kist moet aan de volgende eisen voldoen:

> aan de bovenkant, 44 cm diep

> b.. aan de bovenkant 40 cm breed

> c.. aan de onderkant 60cm diep

> d.. aan de onderkant 40 cm breed

> e.. hoogte van de koffer 40 cm

dit is de ruimte die ik HEB.

nu de eisen waaraan de kist moet voldoen:

hij moet een inhoud hebben van 31 liter, en word gemaakt van 18mm mdf. hij komt tegen de achterkant van de achtebank te staan, die staat schuin onder een hoek van zo n 70graden...

ik wil de kist zo laag mogelijk houden, dus graag de volledige diepte en breedte benutten en zo min mogelijk de hoogte.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen, wat helemaal geweldig zou zijn is een tekeningetje om de boel te verduidelijken, ciao!

sjors b.

Berichten: 717

Re: uitdaging! wie o wie!

Bij deze:

Afbeelding

Inhoud 31 Liter.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: uitdaging! wie o wie!

Nou sjors b., je kunt Boaz iig dankbaar zijn voor het ogenschijnljk veel werk dat hij erin heeft gestoken...
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Berichten: 717

Re: uitdaging! wie o wie!

Ogenschijnlijk.... :shock: Zeker 5 minuten...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: uitdaging! wie o wie!

PSST....
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Re: uitdaging! wie o wie!

al was het maar 1 minuut, jij reageerde ten minste met een antwoord waar ik wat aan heb! top, en enorm bedankt.

alleen moet ik het plaatje nog wel even bestuderen.....

alleen de exacte maten van die bovenste plank, die met dat ronde gat, wat zijn daar de maten van ivm de schuine achterkant?

Berichten: 717

Re: uitdaging! wie o wie!

513 x 400 mm?

Als je de volle hoogte zou gebruiken, zou hij aan de bovenkant 44 cm diep zijn, als dat is wat je bedoelt...

Re: uitdaging! wie o wie!

de maten die ik opgegeven heb, moeten gebruikt worden,

aan de bovenkant, 44 cm diep

> b.. aan de bovenkant 40 cm breed

> c.. aan de onderkant 60cm diep

> d.. aan de onderkant 40 cm breed

alleen de hoogte moet nog ingegeven worden, de core vraag was dus ook, hoe hoog met deze maten om uit te komen op die 31liter uit te komen???

hier even een plaatje om 1& ander wat te verduidelijken...

Afbeelding

Re: uitdaging! wie o wie!

foutieve link... dees doet t wel, Afbeelding

Berichten: 717

Re: uitdaging! wie o wie!

Of ik snap jou niet, of jij mij niet. De hoogte is dus 200 mm. Dat is toevallig een ronde maat. Ik heb hem systematisch naar beneden geschroefd tot het volume voldeed aan de 31 liter. Als je de schuine lijnen in mijn tekening doortrekt omhoog, tot de 40 cm (hoogte van je kofferbak), dan heb je die diepte van 44 cm. Als je in jouw plaatje de top eraf slaat, dan wordt die 44 cm dus steeds meer, op een hoogte van 200 mm is de breedte dan 513 mm.

Wil je dat de bovenkant per sé 44 cm diep is?

Re: uitdaging! wie o wie!

volgens mij heb IK nergens de hoogte ingegeven, dat wilde ik juist weten.

is het mischien niet makkelijker dat we elkaar even op de messenger spreken, als je dat wilt tenminste :shock:

voeg me maar toe, xxxxxxxx

voor diegene die ook een gooi willen doen zal ik het nogmaals uitleggen:

ik moet een kist voor een subwoofer maken, die kist MOET! een literinhoud van 31 liter hebben, dit omdat een luidspreker in deze literinhoud het beste presteerd.

in mijn kofferbak heb ik een dubbele bodem gemaakt, en hier moet de kist invallen. de dubbele bodem heeft vaste maten, die kan ik dus niet meer veranderen, het enige wat ik nog wel kan veranderen is de hoogte, daarom vraag ik ook speciaal om de hoogte en moeten de andere maten gelijk blijven.

ik ben ook niet erg slim geweest 8) , want zoals je het plaatje ziet kijk je tegen de rechter kant van de kist, en niet de achterkant, dit schept mischien verwarring...

dus nog maals, hier de maten van de bodemplaat

40 breed en 60 diep.

en dit is de maat van de bovenplaat

40 breed en 44 diep.

het komt tegen de achterbank te staan, en deze staat in een hoek van 70 graden.

mocht het nou zo zijn dat het niet uitkomt, dan kan de diepte nog kleiner worden en mag je de hoogte wel geheel gebruiken, liever de hoogte in dan de lengte, want op die manier kan ik mijn kofferbak nog enigsinds gebruiken.

onderhand een lang verhaal geworden, iedereen die meegedacht heeft, alvast enorm bedankt!

:?: ;) :oops:

Edit moderator (Bart): volgens de regels van wetenschapsforum is het niet toegestaan om e-mail adressen te plaatsen. Als je op de hoogte gehouden wilt worden van antwoorden, dan kan je registreren en je abonneren op dit onderwerp.

Re: uitdaging! wie o wie!

ok, dan gaan we gewoon hier verder, het leek me alleen wat praktischer om dit via de messenger te doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: uitdaging! wie o wie!

ok, dan gaan we gewoon hier verder, het leek me alleen wat praktischer om dit via de messenger te doen.
Dat kan ook, maar zet dan niet je mailadres hier neer, maar meld je aan op dit forum en log daarna in. Je kunt daarin een (msn)emailadres opgeven waardoor mensen je kunnen benaderen op die manier.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Berichten: 717

Re: uitdaging! wie o wie!

e.. hoogte van de koffer 40 cm
Maar goed;

Afbeelding

Beter?

Re: uitdaging! wie o wie!

nou, eigelijk snap ik niet zo veel van je tekening, helaas heb ik geen wiskundige achtergrond o.i.d. :shock: vandaar dat ik hier ook terecht kwam, en gebruik wilde maken van jullie kennis en behulpzaamheid... ;)

ik zal me even aan melden, dan kan iemand me verder helpen via de messenger...

Reageer