Springen naar inhoud

TangentiŽle, normale a, schuine worp

• Log in om te kunnen reageren

MartinikenSOS

MartinikenSOS

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 december 2007 - 21:51

Hťj,

Ik heb zojuist deze site gevonden via google en ik zie dat ze rijk is aan informatie.
ik heb een vraagje omtrent de kinematica.
Bij vraagstukken werd mij gevraagd om een tangentiele en normale versnelling te bepalen in een welbepaald punt, maar ik ging er altijd van uit dat de tangentiele en normale versnelling over de hele baan gelijkblijven...

volgend voorbeeld:
Van op een toren (25m) wordt een raket schuin afgevuurd. De toren staat op de top van een helling en maakt een hoek van 20įmet de horizontale. De raket botst 10s later op een afstand 1 km van de voet van de toren op de helling. Bepaal de coordinaten van het hoogste punt tov de top van de toren en de helling. Bepaal v, a, normale en tangentiele versnelling in dat punt.

Ik kon alles berekenen behalve die tangentiele en normale versnelling,

zou iemand mij kunnen helpen?
bedankt!!!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 08 december 2007 - 22:11

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 december 2007 - 22:32

Kan je misschien die berekeningen hier eens plaatsen, dan kunnen we daarop verder gaan voor het bepalen van de versnellingen.
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures